حمله به اداره اطلاعات سپاه سراوان

فرد مهاجم در درگیری‌ها کشته شد

روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه، یکی از کارکنان اطلاعات سپاه سراوان که سوار بر یک خودرو پژو در حال خروج از ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر بود، هدف تیراندازی یک فرد مسلح به کلت کمری قرار گرفت.

فرد ضارب پس از درگیری در همان محل، بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

گفته می‌شود که یک سرباز وظیفه از برجک پایگاه سپاه پاسداران در مجاورت زندان سراوان، فرد ضارب را هدف قرار داده است.

در برخی گزارش‌ها، هویت فرد کشته‌شده صادق نظری، معروف به اسکندر قلندرزهی، اعلام شد. از هویت فرد زخمی‌ و وضعیت او که گفته می‌شود از کارکنان اطلاعات سپاه است، تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

در پی این اتفاق، روابط عمومی و تبلیغات قرار‌گاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد که جزئیات این حادثه را «به‌زودی به استحضار مردم می‌رسد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها از شهرستان سراوان حاکی از آن است که فضای شهر بعد از این درگیری متشنج است و نیروهای نظامی در برخی از نقاط شهر مستقر شده‌اند.

اسفند ۱۳۹۹ نیز پس از تیراندازی نیروهای امنیتی به سوخت‌بران و کشته شدن تعدادی از آنان، سپاه پاسداران از حمله اعضای مسلح گروه جیش‌العدل به خودروهای خود در منطقه مرزی سراوان خبر داد. جیش‌العدل این خبر را تایید کرد اما برخلاف اطلاعیه سپاه که مدعی شد بود سرنشینان خودرو مهندسان سپاه بوده‌اند، اعلام کرد خودروهایی که در منطقه کشتگان شهرستان بم‌پشت هدف گرفته شده‌اند، گشتی‌های سپاه بوده‌اند.

در سال ۱۳۹۹، پس از شلیک مستقیم به تعدادی از سوخت‌بران که به مرگ دست‌کم ۱۰ نفر از آنان منجر شد، عبدالله عارف، مدیر کارزار فعالان بلوچ، گفت: «دو روز بود که سوخت‌برها پشت مرز نگه‌ داشته می‌شدند و به‌دلیل گرسنگی و تشنگی از نیروهای امنیتی درخواست می‌کردند که درها را باز کنند.» به گفته او، این افراد به‌ دلیل پاسخگو نبودن نیروهای امنیتی به این درخواستشان تظاهرات کردند اما با تیراندازی نیروهای سپاه روبه‌رو شدند.

جیش‌العدل که خود را «ارتش عدالت و برابری» برای سنی‌مذهب‌ها معرفی می‌کند، تاکنون مسئولیت برخی حملات و درگیری‌های مسلحانه در مناطق مرزی شرق ایران را بر عهده گرفته است. جمهوری اسلامی ایران این گروه را با عنوان «تروریستی» خطاب می‌کند.