فروشگاه آینده: خرید کردن به کمک حسگر و آینه‌های جادویی

برای پرداخت هزینه خرید لازم نیست به صندوق فروشگاه بروید

با پیشرفت فناوری‌های چندرسانه‌ای قرار است خرید کردن برای مشکل‌پسندان راحت‌تر شود. در یک فروشگاه جدید در مرکز خرید امارات دبی، می‌توانید بدون دست زدن به محصول یا رفتن به اتاق پرو و لباس عوض کردن در اتاقک کوچک، ببینید که رنگ خاصی از پیراهن چطور به تن شما خواهد نشست یا لوازم‌آرایشی که می‌خواهید بخرید روی پوستتان چه جلوه‌ای خواهد داشت. شما می‌توانید به‌سادگی با انتخاب یک لباس از طریق صفحه‌نمایش‌های اطراف، درباره آن بیشتر بدانید.

روز دوشنبه ۲۴ ژانویه، مجید الفطیم با همکاری سیسکو غول فناوری، از «فروشگاه آینده» رونمایی کرد. فروشگاهی که هدف آن ارائه بهترین ویژگی‌های تجارت الکترونیک در فضای خرده‌فروشی فیزیکی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فروشگاه چگونه کار می‌کند؟

فروشگاه آینده تعدادی لباس‌های زنانه، مردانه، محصولات زیبایی و لوازم‌خانگی را به‌صورت چرخشی عرضه می‌کند. هرچند این محصولات فروشگاه نیستند که منحصربه‌فردند، بلکه مجموعه‌ای از دوربین‌ها، حسگرها و فناوری هوش مصنوعی است که برای شخصی کردن تجربه خرید برای مشتریان هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند.

برای شروع از حسگرها برای ایجاد یک ویژگی «بلند کردن و یادگیری» استفاده می‌شود که حس می‌کند یک محصول از قفسه برداشته شده است و بلافاصله تصاویر یا ویدیوهای آن محصول را روی صفحه نمایش بارگیری می‌کند.

برای پربارتر کردن این تجربه «آینه جادویی» در اطراف فروشگاه قرار داده شده است. با اسکن بارکد محصول روی آینه قیمت، اندازه‌های موجود و رنگ‌های دیگر آن نشان داده خواهند شد. همچنین مانند خرید آنلاین این آینه‌ها محصولاتی که با محصول موردنظر شما هماهنگ می‌شوند و یا موارد مشابهی را که با محصول یا برند مطابقت دارند، پیشنهاد می‌کنند.

همچنین بعد از پسند کردن یک محصول، مشتری می‌تواند با اسکن کد مربوط به آن بدون مراجعه به صندوق فروشگاه، به‌صورت آنلاین هزینه خرید را بپردازد.

این فضا همچنین دارای آینه‌های زیبایی است. مشتریان می‌توانند با کمک این آینه‌ها نگاهی واضح به نحوه تکمیل آرایش خود با استفاده از محصولات مورد نظر از جمله سایه چشم و رژ لب داشته باشند و می‌توانند ببینند این محصولات روی صورت آن‌ها چگونه خواهند بود.

چه چیزی درباره این تجربه خرید جدید است؟

فروشگاه آینده از سرویس زیرساخت بی‌سیم تجزیه‌وتحلیل موقعیت مکانی و دوربین‌های سقفی مبتنی بر خدمات ابری برای ارائه بینش و تجزیه‌وتحلیل رفتار مصرف‌کننده استفاده می‌کند.

این فناوری می‌تواند تعدادی از بازدیدکنندگان، جمعیت‌شناسی آن‌ها، میزان قدم‌ها، نقشه‌های حرارتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و حتی خلق‌وخوی افرادی که وارد فروشگاه می‌شوند را زیر نظر بگیرد. سپس می‌توان از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات برای ارائه یک تجربه خرید شخصی به بازدیدکنندگان استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال صفحه‌های نمایش دیجیتال در فروشگاه محتوا را بر اساس سن و جنسیت مشتریانی که وارد می‌شوند تغییر می‌دهند.

پس تعجب نکنید اگر تجربه خرید شما با دیگران تفاوت داشت زیرا قرار است همه‌چیز در این فروشگاه منحصربه‌فرد باشد.

بیشتر از مُد و زیبایی