نامه پاکستان به ایران برای دستگیری قاتلان احتمالی دیپلمات سعودی

«معتقدیم هر سه متهم به ایران متواری شده‌اند و نمی‌توانیم آنها را بدون کمک نیروی انتظامی ایران دستگیر کنیم»

«معتقدیم هر سه متهم به ایران متواری شده‌اند و نمی‌توانیم آن‌ها را بدون کمک نیروی انتظامی ایران دستگیر کنیم» - الشرق الاوسط

یکی از مقام‌های مبارزه با تروریسم پاکستان خبر داد که پلیس این کشور برای دستگیری مظنونان به قتل یک دیپلمات سعودی که گمان می‌رود در ایران مخفی شده‌اند، از تهران درخواست کمک کرده است. به گزارش روزنامه عرب‌نیوز، حسن القحطانی، کارمند کنسولگری عربستان در شهر کراچی پاکستان، سال ۲۰۱۱ بر اثر تیراندازی افراد مسلح کشته شد. نوامبر سال گذشته، مقام‌های پاکستانی پس‌ازاینکه تحقیقات قبلی به نتیجه‌ای نرسید، یک تیم ویژه برای تحقیق درباره قتل این دیپلمات تشکیل دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عمر شهید حمید، معاون بازرس اداره مبارزه با تروریسم پاکستان در آن زمان با بیان این‌که ‌سرنخ‌های مفیدی از مقام‌های اطلاعاتی به دست آورده بودند، خبر داد که تحقیق در این زمینه همچنان ادامه دارد. در بخشی از این روند تحقیقاتی جدید، یک درخواست از مقام‌های ایرانی در ماه نوامبر دیده می‌شود. این درخواست برای کمک در پرونده سه مظنون قتل القحطانی - علی مستحسن، رضا امام و سید وقار احمد - به دلیل «دست داشتن در کشتار هدفمند و فعالیت‌های تروریستی در پاکستان» صادر شده است.

یکی از فعالان مبارزه با تروریسم که نخواست نامش فاش شود در این زمینه خبر داد: «معتقدیم هر سه متهم به ایران متواری شده‌اند و نمی‌توانیم آن‌ها را بدون کمک نیروی انتظامی ایران دستگیر کنیم، بنابراین برای کمک حقوقی متقابل از ایران نامه نوشته‌ایم.»

او تاکید کرد: «اخطارهای قرمز برای مستحسن و احمد صادر شده است و حالا پلیس از آژانس تحقیقات فدرال خواسته است روند صدور اخطاریه برای امام را نیز آغاز کند.» طبق فهرست تحت تعقیب پلیس، امام با نام مستعار منظر قبلا در دو پرونده مختلف به اعدام محکوم شده است؛ او یکی از اعضای سازمان ممنوعه ستیزه‌جوی سپاه محمد پاکستان است. مستحسن با نام مستعار سید وسیم احسن نقوی نیز عضو همین سازمان است.