اعلام برندگان جوایز گلدن‌گلوب، بدون فرش قرمز و پخش تلویزیونی

«داستان وست‌ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ و «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون هریک برنده چند جایزه اصلی شدند

برخلاف مراسم هر سال، برندگان امسال گلدن‌گلوب ازطریق وب‌سایت آن و رسانه‌های اجتماعی اعلام شدند- Chris DELMAS / AFP

برندگان هفتادونهمین دوره جوایز گلدن‌گلوب، یکشنبه‌شب، ۱۹ دی‌ماه، با برگزاری مراسمی خصوصی و بی‌سروصدا، بدون حضور نامزدهای دریافت جوایز و نمایندگان رسانه‌ها و حتی بدون پخش زنده تلویزیونی، ازطریق وب‌سایت این جوایز و رسانه‌های اجتماعی اعلام شدند.    

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود «اچ‌اف‌پی‌ای» که  اوایل هر سال، در ایالات متحده این جوایز را به بهترین آثار سینمایی و تلویزیونی داخلی و خارجی سال گذشته اهدا می‌‌کند، در طول سال گذشته درگیر جنجال‌هایی در رابطه با «رعایت نکردن تنوع‌ در رای‌دهندگان برای انتخاب برندگان جوایز»، «مشکلات اخلاقی» و «فساد فرهنگی» شده بود و حتی تعدادی از ستارگان سینما مانند تام کروز و اسکارلت جوهانسون عملکرد این انجمن را محکوم کردند و خواستار اصلاحات بنیادین در آن شدند.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیز که در ۲۵ سال گذشته، هرسال مراسم گلدن‌گلوب را به‌طور زنده پخش می‌کرد، پخش مراسم ۲۰۲۲ را لغو و بسیاری از ستاره‌های معروف سینما آن را تحریم کردند. 

به این ترتیب، مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب، یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های هالیوود که هرسال بنابر گزارش‌ها حدود ۱۸میلیون تماشاگر تلویزیونی را به‌خود جذب می‌کرد، یکشنبه‌شب، بدون فرش قرمزی که ستاره‌های سینما بر آن چشم‌ها را خیره کنند و بدون پخش زنده، به‌صورت یک رویداد خصوصی ۹۰ دقیقه‌ای در هتل بورلی هیلتون، تنها با حضور برخی از دریافت‌کنندگان کمک‌های بشردوستانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فهرست کامل برندگان این جوایز بر روی وب‌سایت «جوایز گلدن‌گلوب» و همچنین حساب‌های آن در رسانه‌های اجتماعی اعلام شد.  

فیلم «داستان وست‌ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ، برنده چندین جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و جوایز بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های کمدی یا موزیکال (ریچل زگلر) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (آریانا دبوس) شد.

فیلم «قدرت سگ»، وسترن گوتیک شرکت نتفلیکس، به‌عنوان بهترین فیلم درام انتخاب شد و جین کمپیون برای این کارگردانی این فیلم و کدی اسمیت-‌مک‌فی برای بازی در نقش مکمل مرد، برنده جوایز گلدن‌گلوب معرفی شدند.

نیکول کیدمن برای بازی در فیلم «ریکاردوس بودن» برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم درام و ویل اسمیت برای بازی در قیلم «شاه ریچارد»، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در این بخش شد. اندرو گارفیلد هم برای بازی در فیلم «تیک، تیک… بوم!»، به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی اعلام شد.

کنت برانا برای فیلمنامه «بلفاست»، برنده جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی شد. 

جایزه بهترین انیمیشن هم به «افسون» (انکانتو) ساخته شرکت دیزنی رسید.

در بخش جوایز فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان در گلدن‌گلوب، که امسال از ایران هم فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در فهرست نامزدهای آن قرار داشت، فیلم ژاپنی «ماشین مرا بران» به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

در بخش تلویزیون هم سریال‌های «وراثت» (اچ‌بی آو) و «هَکس» (اچ‌بی‌او مکس) به‌ترتیب به‌عنوان بهترین سریال درام و بهترین سریال کمدی یا موزیکال انتخاب شدند. 

بیشتر از فیلم