فشار «کار بی‌وقفه» کادر درمان را با اعمال محدودیت کم کنید

تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های انگلستان نیز به بالاترین حد از ماه ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون رسیده است

کارکنان کادر درمان بریتانیا از پا افتاده‌اند، مخصوصا اینکه تعدادی از آنها به مرخصی رفته‌اند - Oli SCARFF / AFP

به گفته یکی از مقام‌های بهداشتی، سازمان خدمات ملی سلامت در مقایسه با این زمان در سال گذشته «شاید تحت فشار بیشتری» باشد و «چند روز آینده» در تعیین نحوه مبارزه با سویه اومیکرون بازه «سرنوشت‌سازی است».

کریس هاپسون، مدیرعامل تامین‌کنندگان سازمان ملی خدمات سلامت گفت: کارکنان این سازمان «با خستگی مفرط» کار می‌کنند و دولت «در صورت نیاز باید برای اعمال محدودیت‌های جدید آماده باشد.»

طبق تازه‌ترین داده‌های منتشرشده در روز شنبه، ۱۱ دی، تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید در انگلستان بار دیگر به حد نصاب جدیدی رسید.

آمار هم‌چنین نشان داد تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های انگلستان نیز به بالاترین حد از ماه ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون رسیده است، حال‌آنکه تعداد کارکنان سازمان خدمات ملی سلامت که به‌دلیل ابتلا به این ویروس سرکار نمی‌روند، طی یک ماه تقریبا دو برابر شده است.

آقای هاپسون، مدیرعامل تامین‌کنندگان سازمان ملی خدمات سلامت که نماینده اتحادیه شرکت‌های بهداشتی درمانی کشور است در توییتر اعلام کرد که سازمان خدمات سلامت «آماده بدترین شرایط، اما امیدوار به بهبود اوضاع است.»

او نوشت: «کارکنان ازپا افتاده‌اند، مخصوصا با توجه به تعداد کسانی که مرخصی رفته‌اند. اگر همچنان تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها افزایش یابد مجبوریم از آنان بخواهیم دوباره نرمش قهرمانانه نشان دهند. نمی‌توانیم به این روند ادامه دهیم. باید به مشکلات مزمن ظرفیتی در سازمان ملی خدمات سلامت رسیدگی کنیم.»

در ۲۴ ساعت گذشته، طبق آمار دولتی، رقم مبتلایان به کووید در انگلستان به حد نصاب جدید ۱۶۲ هزار و ۵۷۲ مورد رسیده است.

طبق گزارش‌های روز جمعه، ۱۰ دی، این عدد نسبت به ۱۶۰ هزار و ۲۷۶ نفر موارد جدید ابتلا که آزمایشگاه‌های انگلستان تایید کرده بودند در بازه ۲۴ ساعت گذشته افزایش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عدد شامل موارد ابتلا در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نمی‌شود که آمار مبتلایان را منتشر نکرده‌اند.

بر اساس آمار روز شنبه، ۱۱ دی، ۱۵۴ نفر دیگر نیز در بازه زمان ۲۸ روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کووید ۱۹ در انگلستان جان باختند.

این در حالی است که ساجد جاوید، وزیر بهداشت این کشور هشدار داد، محدود کردن آزادی مردم «باید مطلقا آخرین راه حل باشد.»

داده‌های سازمان ملی خدمات بهداشتی انگلستان نشان داد ۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر از کارکنان اتحادیه بیمارستان‌های این سازمان در روز باکسینگ (روز بعد از کریسمس) به کرونا مبتلا یا مجبور به ماندن در قرنطینه خانگی بودند که این رقم نسبت به ۱۸ هزار و ۸۲۹ نفر مبتلایان یک هفته قبل از آن، ۳۱ درصد افزایش داشته و نسبت به ۱۲ هزار و ۵۰۸ نفر مبتلا در ابتدای ماه جاری دو برابر شده است.

 آقای هاپسون نوشت‌: «دولت در صورت نیاز باید برای اعمال مجدد محدودیت‌های مرحله به مرحله آماده باشد.»

«خبر خوش این است که هنوز شاهد بروز بیماری شدید در عده زیادی از افراد مسن مانند موج‌های قبلی نیستیم. اثر واکسن کاملا واضح است.»

او افزود هنوز مشخص نیست وضعیت لندن که مرکز موج اومیکرون بوده است، در روزهای آتی چه تغییراتی خواهد کرد.

آقای هاپسون نوشت: «دیدگاه کلی قابل‌توجه این است که مسیر آینده لندن نامشخص است. به‌وضوح با عدم قطعیت‌ روبه‌رو شده‌ایم و تمام گزینه‌ها محتمل است. از افزایش تعداد بستری‌ها در بازه زمانی کوتاه و سپس کاهش آن‌ها تا افزایش سریع این رقم در بازه بعد از کریسمس و هر اتفاق دیگری در این طیف محتمل است. برنامه‌ریزی واقعا سخت است!»

دکتر چاند ناگپاول، نایب‌رئیس شورای ریاست انجمن پزشکی بریتانیا گفت: «سخن گفتن درباره احتمال وارد آمدن فشار بیش‌ازحد به سازمان ملی خدمات سلامت خطای بزرگی است» و افزود با آغاز سال جدید این سازمان «تحت فشار بیش‌ازحد، در وضعیتی خطرناک و دچار رنج مراقبت از بیماران بود.»

او گفت کارکنان «ازپا افتاده‌اند» و افزود: امسال اولویت اول دولت باید سرمایه‌گذاری مناسب در امور رفاهی پزشکان باشد، زیرا سازمان خدمات ملی سلامت دیگر تحمل از دست دادن نیروهای بیشتری را ندارد و ارائه خدمات درمانی به بیماران به‌شدت به خطر می‌افتد.

© The Independent

بیشتر از جهان