جشن کریسمس در عربستان سعودی؛ مردم تغییر را احساس می‌کنند

بخش بزرگی از جامعه مسیحیان عربستان سعودی کارگران و خارجی‌هایی هستند که به دلایل شغلی در این کشور زندگی می‌کنند

تزئینات کریسمس از چند سال گذشته در فروشگاه‌های بیشتری فروخته می‌شود- عرب نیوز

جشن‌‌های کریسمس و سال نو میلادی که تا چندی پیش در عربستان سعودی به آن اقبالی نشان داده نمی‌شد، بالاخره به این کشور رسید. از یک ماه قبل ویترین برخی مغازه‌ها در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، به رنگ قرمز و سبز در آمد. درخت‌های کوچکی با تزئینات کریسمس در گوشه و کنار دیده می‌شوند و قهوه‌خانه‌ها برای فروش نوشیدنی‌ در فنجان‌های قرمز و کلوچه‌های شیرینی زنجفیلی مشکلی ندارند.

بخش بزرگی از جامعه مسیحیان عربستان سعودی کارگران و خارجیانی هستند که به دلایل شغلی در این کشور زندگی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها سال گذشته و امسال به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانستند این جشن را با خانواده‌های خود برگزار کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

یک شهروند سعودی به نشریه سعودی گازت گفت: «ما سعودی‌ها وظیفه خود می‌دانیم که به عقاید دیگران احترام بگذاریم.» او با اشاره به برگزاری جشن با کارمندان مسیحی خود افزود: «زمانی هم آن‌ها در اعیاد و ماه رمضان به ما می‌پیوندند.»

تعدادی از خانواده‌های مسیحی در گفتگو با این روزنامه سعودی گفتند از فرصت‌های فزاینده برای جشن گرفتن نه تنها در مهمانی‌های خانگی بلکه در برخی از کنسولگری‌ها و مکان‌های مشابه هیجان‌زده هستند.

مینی سانی، یک پرستار هندی که از سال ۲۰۱۳ در جده زندگی می‌کند، گفت: «ما درخت کریسمس خود را چند روز قبل از دسامبر تزئین کردیم و تا ۱۵ ژانویه روشن خواهد ماند و البته (قلب) ما را روشن می‌کند.»

تزئینات کریسمس که تا چندی پیش فروش آنها محدود بود از چند سال گذشته در فروشگاه‌های بیشتری فروخته می‌شود. می‌توانید بیشتر چیزهایی را که نیاز دارید پیدا کنید، از لباس‌های بابانوئل، قهوه در یک فنجان تزئین شده کریسمس، مجسمه‌های پر زرق‌وبرق گرفته تا مجسمه‌های گوزن شمالی در نزدیک‌ترین فروشگاه، ناگفته نماند که حتی می‌توانید درخت کریسمس را بخرید!

زندگی برای نسل جوان در این کشور با گشوده شدن درهای به روی فرصت‌های تازه بهتر خواهد شد به همان اندازه که پیدا کردن درخت کریسمس در عربستان سعودی هر سال آسان‌تر می‌شود.

بیشتر از زندگی