نیکول کیدمن: زنان چهل سال به بالا کارشان در هالیوود «تمام» است

«هرگز نشده جایی بنشینم و یکی بگوید تاریخ مصرفت گذشته، اما گاهی شده که دست رد به سینه‌ام زده‌اند و دری را به رویم بسته‌اند.»

نیکول کیدمن از کلیشه‌های سنی در هالیوود انتقاد کرد-VALERIE MACON / AFP

نیکول کیدمن آشکارا در مورد کلیشه‌های سنی هالیوود لب به سخن گشود و مدعی شد که بازیگران زن مسن‌تر، از نظر اهالی این صنعت کارشان «تمام» است.

این بازیگر ۵۴ ساله در مصاحبه‌ای با «دِ ژور» درباره «بالا رفتن سن و نگاه کردن به زندگی» صحبت کرد.

بازیگر فیلم «بامب‌شل» (Bombshell) گفت «توافقی ناگفته در این صنعت وجود دارد که بازیگران زن در حدود ۴۰ سالگی کارشان تمام است.»

او افزود: «هرگز نشده جایی بنشینم و یکی بگوید «تاریخ مصرفت گذشته»، اما گاهی شده که دست رد به سینه‌ام زده‌اند و دری را به رویم بسته‌اند.»

اوایل امسال کیدمن اعتراف کرد که پس از انتقادها به بازی کردنش در نقش «لوسیل بال» در فیلم «زوج ریکاردو بودن» به کارگردانی آرون سورکین، «تلاش» کرده «کنار برود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فیلم که ۱۰ دسامبر( ۱۹ آذر) پخش شد، داستان لوسیل بال و دسی آرناز(خاویر باردم)، زوجی بانفوذ در هالیوود است که با رشته بحران‌هایی شخصی و شغلی مواجه می‌شوند که شغل، رابطه، و برنامه تلویزیونی پربیننده‌شان را دستخوش خطر می‌کند.

نیکول کیدمن اوایل ماه جاری (دسامبر) گفته بود که در آغاز چندان اشتیاقی به گرفتن آن نقش نداشت، و افزوده بود: «قضیه این بود که آرون سورکین آن فیلم‌نامه را نوشته بود و من خوانده بودم و نمی‌توانستم آن را رد کنم. به این و آن هم می‌گفتم این فیلم‌نامه دست آدم که بیفتد آن قدر خوب است که آدم مشتاق می‌شود آن را بخواند. به قدری خوب است که به یک رمان محشر می‌ماند.»

او در ادامه گفت: «وقتی ناگهان با واقعیت بازی کردن آن نقش مواجه شدم، به خود گفتم «با چی موافقت کرده‌ام؟» بعد گفتم، «وای نه، من مال این نقش نیستم. همه فکر می‌کنند نیستم. پس سعی می‌کنم کنار بکشم.»»

کیدمن گفت که تیم تولید اجازه نداد انتقادها او را مأیوس کند. او گفت: «تاد بلک (تهیه‌کننده) و آرون سورکین (کارگردان) هر دو می‌گفتند «قطعاً نه.» من در استرالیا بودم و آن‌ها می‌گفتند «نه.» و خدا را شکر، خیلی از آن‌ها ممنون شدم، چون کم‌کم عاشق نقشم شدم.»

سورکین گفته است که کیدمن را برای آن نقش می‌خواسته، چون کسی را می‌خواسته که بتواند با آن شخصیت «موافق و همراه باشد»، نه کسی که فقط «از نظر ظاهری آن را بیافریند.»

© The Independent

بیشتر از فیلم