نگرانی ملکه از بروز فاجعه در پروازهای خانوادگی شاهزاده ویلیام

شاهزاده ویلیام اولین نفری نیست که در خانواده سلطنتی مجبور شد از عشق به پرواز دست بکشد

شاهزاده ویلیام یک خلبان ماهر و آموزش‌دیده است که در نیروی هوایی سلطنتی خدمت کرده است-Christopher Furlong / POOL / AFP

ملکه بریتانیا از ترس رخ دادن یک فاجعه از نوه خود شاهزاده ویلیام خواسته که پرواز با هلیکوپتر به همراه خانواده‌اش را متوقف کند

ملکه الیزابت از شاهزاده ویلیام، نفر دوم در صف پادشاهی بریتانیا، خواسته است که پرواز با هلیکوپتر به همراه خانواده خود متوقف کند، زیرا او از وقوع یک فاجعه که به از دست دادن وارثان تاج‌وتخت ختم شود، وحشت دارد.

نشریات بریتانیایی می‌گویند ملکه ۹۵ ساله بریتانیا در این رابطه چندین گفتگو با ویلیام ۳۹ ساله داشته و از او خواسته که دست از پرواز کردن با خلبانی خودش به‌خصوص در هوای بد بردارد.

قوانین غیررسمی معمولاً از پرواز اعضای ارشد خانواده سلطنتی با هم جلوگیری می‌کند، اما از زمان تولد فرزندان ویلیام این مقررات و سخت‌گیری‌ها کاهش یافته و این خانواده جوان اجازه پیدا کردند تا زمان بیشتری را با هم بگذرانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیام، کیت و فرزندانشان جورج هشت‌ساله، شارلوت شش‌ساله و لوییس سه‌ساله زمان خود را بین کاخ کنزینگتون در لندن و آنمر کورت در نورفولک تقسیم کردند و فاصله ۱۸۵ کیلومتری بین این دو خانه را با هلیکوپتر طی می‌کنند.

ویلیام پس از پدرش چارلز، شاهزاده ولز، در ردیف دوم وراثت تاج‌وتخت قرار دارد و پسرش جورج سومین نفر در صف جانشینی است.

البته پرواز برای شاهزاده ویلیام یک تفریح نیست. او مانند برادرش هری، یک خلبان ماهر و آموزش‌دیده است که در نیروی هوایی سلطنتی خدمت کرده است و شغلش خلبان نجات آمبولانس هوایی بود.

وقتی ویلیام از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد قصد داشت تا به نیروهای مسلح بپیوندد، اما ملکه از این موضوع خیلی خوشحال نبود. بنا بر گزارش‌ها، به او اجازه داده نمی‌شد که نزدیک خط مقدم شود، چرا که ملکه موافق این امر نبود.

ویلیام که در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست آموزش دیده و تا درجه ستوانی بالا رفته عاشق پرواز کردن بود اما ملکه در نهایت تصمیم گرفت از آنجا که ویلیام دومین نفر در صف جانشینی سلطنت است، فعالیت در ارتش کار مناسبی برای او نیست.

وقتی شاهدخت دایانا در تصادف اتومبیل در پاریس کشته شد، اگر دو پسر او ویلیام و هری نیز در آن خودرو جان خود را از دست می‌دادند ممکن بود سلطنت بریتانیا به‌اندازه‌ای آسیب ببیند که قابل‌ترمیم نباشد.

مطابق آنچه در مجموعه تلویزیونی «تاج» دیدیم مشابه همین نگرانی برای پدربزرگ ویلیام شاهزاده فیلیپ هم وجود داشت و او نیز مجبور شد از عشق پرواز به دلیل خطر جانی، دست بکشد. اگر چه اتفاقات این مجموعه تلویزیونی ساخته نت فلیکس بر اساس شیوه داستان‌گویی نویسندگانش بنا شده اما خیلی هم از حقیقت تهی نیست.

ویلیام تا زمانی که همراه خانواده در سال ۲۰۱۷ به لندن بازگشت تا تمام وقت به وظایف سلطنتی بپردازند، به‌عنوان خلبان جستجو و نجات کار می‌کرد.

یکی از منابع نزدیک به کاخ به نشریه سان گفت: «این مسئله خواب شب را از ملکه گرفته است و او به شکل قابل درکی بسیار نگران است. او می‌داند که ویلیام خلبان ماهری است اما معتقد است که به ریسکش نمی‌ارزد که هر پنج نفر آنها با یکدیگر پرواز کنند و از اتفاقی که ممکن است رخ دهد وحشت دارد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد جرقه یک بحران قانون اساسی خواهد بود.»

ناظران خانواده سلطنتی معتقدند ملکه از شیوه‌ای که ویلیام و کیت در سال‌های اخیر وظایف خود را اداره کرده‌اند بسیار خشنود است و می‌داند که سلطنت در دست آنها امن خواهد بود.

این خانواده اغلب به همراه خلبان و خدمه پرواز کرده‌اند، اما پس از تولد شاهزاده جورج در سال ۲۰۱۳ اجازه گرفته‌اند، گاهی اوقات ویلیام هدایت هلیکوپتر را بر عهده بگیرد.

بهترین راه حل این خواهد بود که ویلیام و خانواده‌اش به دنبال خانه‌ای در ویندزور باشند تا از سفرهای مداوم با هلیکوپتر اجتناب کنند.

بیشتر از زندگی