افغانستان: خطرناک‌ترین کشور برای مسافران

در منطقه خاورمیانه کویت، قطر، امارات، عمان و اردن از امن‌ترین مقاصد سفر معرفی شدند

پایین‌ترین سطح خطر، به هفت‌ کشور تعلق گرفت که همگی در اروپا هستند-internationalsos

جدیدترین رتبه‌بندی امنیت کشورهای جهان برای مسافران و گردشگران منتشر شد. مطالعه جدیدی که توسط International SOS انجام شد، میزان امنیت کشورهای سراسر جهان برای مسافرت رتبه‌بندی کرد.

این فهرست بر روی خطرات بالقوه ناآرامی اجتماعی، خشونت سیاسی و اثرات همه‌گیری در هر کشور متمرکز بود.

بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته‌شده افغانستان، لیبی و سوریه خطرناک‌ترین و کشورهای منطقه اسکاندیناوی در لیست امن‌ترین کشورها برای مسافران خارجی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نروژ، فنلاند، سوئیس، دانمارک و لوکزامبورگ در صدر فهرست امنیت قرارگرفته و کمترین احتمال خطر از نظر ناآرامی‌های اجتماعی، جرم و جنایت و همه‌گیری کرونا در آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

 در سوی دیگر این فهرست، لیبی، سوریه و افغانستان خطرناک‌ترین کشورها برای سفر هستند. ناآرامی‌های اجتماعی (شامل خشونت‌های فرقه‌ای، جمعی و قومی)، بالا بودن آمار جرم و جنایت و عدم کنترل همه‌گیری از شاخصه‌های مهم این انتخاب بوده است. سه کشور نامبرده از غیاب دولت مرکزی قدرتمند و نهادها و سازمان‌های بهداشتی رنج می‌برند.

همچنین استحکام زیرساخت‌های حمل‌ونقل، وضعیت روابط صنعتی، اثربخشی خدمات امنیتی و اضطراری و آسیب‌پذیر بودن به بلایای طبیعی نیز هنگام رتبه‌بندی هر کشور در نظر گرفته شد.

پایین‌ترین سطح خطر، به هفت‌ کشور تعلق گرفت که همگی در اروپا هستند: ایسلند، دانمارک (و قلمرو خودمختار گرینلند)، نروژ، فنلاند، سوئیس، اسلوونی و لوکزامبورگ.

به همراه بیشتر کشورهای اروپایی، بریتانیا، ایالات‌متحده، کانادا و استرالیا، در میان دیگران، به‌عنوان «کم‌خطر» رتبه‌بندی می‌شوند.

در منطقه خاورمیانه کویت، قطر، امارات، عمان و اردن از امن‌ترین مقاصد سفر و در بخش «امن» طبقه‌بندی‌ شده‌اند. ایران، عربستان سعودی، ترکیه و ترکمنستان رتبه «متوسط» گرفته‌اند.

ارمنستان، گرجستان و آذربایجان اگر چه امن معرفی ‌شده‌اند اما بخش‌هایی از این کشورها به‌شدت خطرناک توصیف‌شده است. این مورد درباره عراق و اسرائیل نیز با درجه خطر بالاتر صدق می‌کند.

 کشورهایی که بالاترین هشدار خطر، «شدید» را برای امنیت دریافت کرده‌اند، عمدتاً در آفریقا یا خاورمیانه قرار دارند.

خطر سفر به افغانستان، یمن، سوریه، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی، همراه با بخش‌هایی از موزامبیک، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اوکراین، پاکستان، عراق و مصر «شدید» ارزیابی شده است.

بیشتر از جهان