امارات متحده عربی، امن‌ترین کشور در دوره ظهور سویه اومیکرون

در رتبه‌بندی ماهانه بلومبرگ، امارات با یک رتبه صعود، در مرتبه نخست «تاب‌آوری دربرابر کووید» قرار دارد

از اواسط ماه اکتبر در امارات مرگ‌ومیر در اثر کووید-۱۹ نادر و تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از یک‌صد مورد بوده است- Giuseppe CACACE / AFP

هم‌زمان با فصل زمستان و موج جدید شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای غربی  و همچنین ظهور سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، امارات متحده عربی بهترین مکان برای زندگی در امان از همه‌گیری کووید-۱۹ شناخته شده است.

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورها براساس «تاب‌آوری دربرابر کووید» که خبرگزاری بلومبرگ هرماه منتشر می‌کند، اغلب کشورهای اروپایی در ماه نوامبر پس از چندین‌ماه صدرنشینی، تاحد زیادی سقوط کرده‌اند و امارات متحده عربی با یک رتبه صعود، در مرتبه نخست قرار گرفته است.

رتبه‌بندی «تاب‌آوری دربرابر کووید»، هر ماه تصویری از کشورهایی ارائه می‌دهد که توانسته‌اند همه‌گیری کرونا را با کمترین تغییرات اجتماعی و اقتصادی، به‌طور موثرتر مدیریت کنند. این رتبه‌بندی با استفاده از ۱۲ شاخص که مهار ویروس، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، پوشش واکسیناسیون، تعداد کل مرگ‌ومیر کلی و پیش‌روی به‌سمت ازسرگیری سفرها را پوشش می‌دهند، چگونگی واکنش ۵۳ اقتصاد بزرگ جهان به همه‌گیری کرونا را مقایسه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، از یک‌سال پیش تاکنون که این رتبه‌بندی انجام می‌شود، امارات متحده عربی یکی از بهترین عملکردها را در زمینه مهار همه‌گیری داشته است. از اواسط ماه اکتبر سال جاری، تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور کمتر از یک‌صد مورد و مرگ‌ومیر در اثر کووید-۱۹ نادر بوده و نرخ واکسیناسیون به بیش از ۲۰۰ دوز در هر یک‌صد نفر رسیده است.   

در جدول رتبه‌بندی این ماه، شیلی و فنلاند به‌ترتیب با صعود شش و دو رتبه‌ای، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و ایرلند و اسپانیا با کاهش سه و دو رتبه‌ای، مکان‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

هشت کشور اروپایی این ماه با بیشترین سقوط در جدول رتبه‌بندی «تاب‌آوری دربرابر کووید» روبه‌رو شده‌اند و در راس آنها اتریش به‌عنوان نخستین کشور اروپایی که بار دیگر وارد قرنطینه ملی شد، ۳۱ پله سقوط کرد. ایرلند هم که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در صدر جدول قرار داشت، با سه پله سقوط در مرتبه چهارم قرار گرفته است. 

در میان ۵۳ کشوری که در این رتبه‌بندی بررسی شده‌اند، ایران در ماه نوامبر، با ۱۲ رتبه صعود نسبت‌به ماه گذشته، در جایگاه ۲۲ قرار گرفته است.  

بیشتر از جهان