دومین روز اعتصاب و تحصن معلمان در سراسر کشور

در نخستین روز اعتصابات سراسری، رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، با یورش مأموران به خانه‌اش بازداشت شد

دومین روز اعتصابات سراسری معلمان - عکس از توییتر

دومین روز اعتصاب و تحصن معلمان در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. امروز یکشنبه ٢١ آذر سال ١٤٠٠، معلمان سراسر کشور در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب زده و از تدریس خودداری کردند. در برخی شهرها هم معلمان با حضور در برابر اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. آن‌ها خواهان همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیئت‌علمی هستند.

بر اساس اخبار منتشر شده از شهرهای مختلف، اعتراضات معلمان دومین روز خود را نیز سپری کرده است. معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواسته‌های خود را مطرح کردند و نسبت به بی‌اعتنایی مسئولان نظام و وعده‌های مکرر و بی‌نتیجه آن‌ها اعتراض خود را ابراز کردند.

این نخستین بار نیست که معلمان نسبت به مشکلات خود و اجرا نشدن وعده‌های مسئولان اعتراض می‌کنند. آن‌ها پیش‌تر نیز در تاریخ ٢٠ آبان، در بیش از ۲۲ شهر ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند که در برخی موارد با واکنش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه شد.

پیش از آن نیز در مهرماه و شهریور امسال نیز چندین بار تجمعاتی اعتراضی در برابر اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و وزارت آموزش و پرورش برگزار کردند. با این حال هنوز هیچ اقدام مناسبی از سوی دولت صورت نگرفته است.

در نخستین روز اعتصاب معلمان در کشور، رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، در پی یورش مأموران به خانه‌اش بازداشت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش کانال صنفی معلمان ایران صبح روز شنبه ۲۰ آذر، مأموران امنیتی به خانه این فعال صنفی یورش برده و او را بازداشت کردند.

بنا به این گزارش مأموران با اعمال خشونت و ضرب‌و‌شتم وی را بازداشت کرده و با خود به مکانی نامعلوم منتقل کردند. این فعال صنفی معلمان حتی اجازه پوشیدن لباس مناسب را نیافته است.

همه وسایل ارتباطی این فعال صنفی و حتی گوشی همراه همسر وی نیز توسط مأموران ضبط شده است.

از نهاد بازداشت کننده و دلایل بازداشت این فعال صنفی آموزگاران خبری در دست نیست.

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی معلمان در فراخوان خود اعلام کرده بود که مهم‌ترین مطالبه معلمان در تحصن اخیر اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت‌علمی است.

معلمان بازنشسته نیز اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خود را خواستارند. آزادی معلمان زندانی و بازگشت آنان به کار، آموزش باکیفیت و رایگان و حل مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان خرید خدمت و پیش‌دبستانی از دیگر مطالبات فرهنگیان معترض بودند.