دو انفجار پیاپی در کابل چند کشته بر جای گذاشت

قربانیان هر دو انفجار افراد غیر نظامی هستند

بعد از ظهر روز جمعه شهر کابل شاهد دو انفجار پی در پی بود. انفجار نخست حوالی ساعت سه و نیم به وقت محلی در مقابل مسجد الزهرا در غرب کابل و در منطقه دشت برچی رخ داد.

در این حادثه یک خود رو کوچک مسافربری ون آماج یک بمب مغناطیسی قرار گرفت.

بر اساس گفته شاهدان عینی در این حادثه چندین تن کشته و زخمی شده‌اند. تصاویر منتشر شده از این خود رو نیز نشان می‌دهد که به صورت کامل تخریب شده است.  

ساعتی پس از انفجار اول، انفجار دوم نیز در غرب کابل و این بار در منطقه دهبوری در ناحیه سوم کابل رخ داده است. در این حادثه نیز یک خودروی مسافربری ون همانند خودرو اول با مین مغناطیسی هدف قرار گرفت.  

مقام‌های طالبان هر دو انفجار را تایید می‌کنند. آنان می‌گویند در حادثه اول دو غیر نظامی کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.

قاری سعید خوستی سخنگوی وزارت داخله ( کشور) طالبان، به رسانه‌ها گفته است که در حادثه دوم نیز یک زن زخمی شده است، اما شاهدان عینی می‌گویند تلفات حادثه دوم بیشتر از آن چیزی است که مقام‌های طالبان ادعا می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ویدیویی که از حادثه دوم در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده، دیده می‌شود که خودرو به صورت کامل آتش گرفته است.

گیرنده این ویدیو می‌گوید هیچ کس نتوانست از داخل خودرو آتش گرفته بیرون بیاید و همه در آتش سوختند.

رسانه‌های داخلی نیز به نقل از شاهدان رویداد می‌گویند که تمامی سرنشینان بمب گذاری دوم کشته شده‌اند.

انفجارهای امروز در شهر کابل ، تقریبا پس از یک ماه آرامش بار دیگر نگرانی را در میان مردم به وجود آورده است. این انفجارها که به صورت یکسانی صورت گرفته، شباهت کامل با انفجارهای ماه گذشته در همین مناطق دارد.

گروه تروریستی داعش انفجارهای ماه گذشته را بر عهده گرفته بود. هرچند تا هنوز هیچ کسی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است، اما به نظر می‌رسد با توجه به استفاده از شیوه یکسان انفجارها در کابل و اهدافی که انتخاب شده‌اند، این دو حادثه هم کار داعش باشد.

روز گذشته ژنرال مکنزی رئیس ستاد ارتش مرکزی امریکا (سنتکام) به رسانه‌ها گفته بود که القاعده و داعش در حال نیرومند شدن در افغانستان هستند. این انفجارها علی رغم ادعاهای طالبان مبنی بر بازداشت صدها عضو داعش و تضعیف آنان، نشان می‌دهد که این گروه تروریستی هنوز هم در افغانستان کاملا فعال است.