کشف صدها رتیل، عقرب و سوسک قاچاق در فرودگاه کلمبیا

بیش از سیصد جانور در ۲۱۰ ظرف پلاستیکی که در لفاف چسبان پیچیده شده بودند، پیدا شد

تنها در سال ۲۰۲۱ میلادی، در فرودگاه بین‌المللی بوگوتا یازده هزار جانور قاچاق از مسافران کشف شده است که بیش از هفت هزارتای آن‌ها زنده بوده‌اند- Courtesy of District Secretary of the Environment of Bogota/Handout via REUTERS

ماموران پلیس کلمبیا صدها رتیل، سوسک غول‌پیکر، و عقرب کلمبیایی را که در یک چمدان تپانده شده‌بودند تا به اروپا قاچاق شوند، در فرودگاه بین‌المللی الدورادوی بوگوتا کشف کردند.

پلیس فرودگاه این موجودات زنده را در چمدان‌های دو تبعه آلمان که راهی کشورشان بودند، پیدا کرد.

در چمدان این دو نفر، بیش از سیصد جانور در ۲۱۰ ظرف پلاستیکی که در لفاف چسبان پیچیده شده بودند، پیدا شد.

به گفته ماموران قضایی، این ظرف‌ها حاوی ۲۳۲ عنکبوت و رتیل، ۶۷‌ سوسک غول‌پیکر، یک عقرب با هفت بچه‌اش،‌ و ۹ تخم عقرب بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو مسافر آلمان گفتند که این بندپایان را برای تحقیق به کشورشان می‌برند، اما مدارکی که نشان بدهد اجازه انتقال این جانوران را دارند، همراه نداشتند.

در شهریورماه  گذشته نیز مسئولان دولتی کلمبیا جلو یک عملیات قاچاق دیگر را گرفتند. در آن مورد، ۳ هزار و ۴۹۳ باله کوسه‌ماهی و ۱۱۷ کیلوگرم حباب شکم ماهی پیدا کردند که قرار بود از کلمبیا به هنگ‌کنگ برده شود.

باله کوسه‌ماهی و حباب درون شکم ماهی در برخی کشورها به دلیل تاثیری که ادعا می‌شود بر تقویت قوه جنسی مردان دارند،‌ به بهای گزافی فروخته می‌شوند.

تنها در سال ۲۰۲۱ میلادی، در فرودگاه بین‌المللی بوگوتا یازده هزار جانور قاچاق از مسافران کشف شده است که بیش از هفت هزارتای آن‌ها زنده بوده‌اند.

بیشتر از جهان