عذرخواهی آمازون برای چاپ زود هنگام کتاب اتوود

ارسال زود ۸۰۰ نسخه از كتاب «وصیت‌ها»

EMMA MCINTYRE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

 آمازون از ارسال زود هنگام كتاب «وصیت‌ها» نوشته مارگارت آتوود، پوزش خواسته است.

این غول خرده‌فروشی آنلاین گفت یک «خطای فنی» باعث شد ناخواسته کتاب برای تعدادی از مشتریان که از پیش کتاب را سفارش داده بودند، در آمریکا ارسال شود.  

پنگوئن رندوم هاوس، ناشر اتوود، به فروشندگان دستور داده بود كه این کتاب را که دنباله رمان «سرنوشت ندیمه» است، تا زمان انتشار رسمی آن در تاریخ ۱۰ سپتامبر در معرض فروش قرار ندهند.

گاردین گزارش می دهد که حدود ۸۰۰ نسخه کتاب، فقط در ایالات متحده، به افرادی که پیش خرید کرده بودند، زودتر ارسال شده است.

این خطای آمازون موجب خشم کتابفروشان مستقل شده است که طبق نوشته ی «هفته نامه ناشران» با نمایندگان پنگوئن رندوم هاوس تماس گرفته اند تا از آمازون به خاطر این اشتباه شکایت کنند و درخواست کرده‌اند که ناشر کتاب، آمازون را به دلیل نقض ممنوعیت فروش مورد تحریم قرار دهد.

راشل کاس از کتابفروشی هاروارد در ماساچوست گفت: «این باعث می‌شود ما بد به نظر برسیم. این موضوع بزرگتر از فقط این کتاب است. مشتریان می‌بینند افرادی که سفارش آنلاین داده‌اند، کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند. وارد فروشگاه ما می‌شوند و می‌بینند که ما هنوز آن را نداریم. آن‌ها در مورد منع فروش تا زمان اعلام رسمی چیزی نمی‌دانند یا اصلا به آن اهمیت نمی‌دهند. فقط می‌بینند که آمازون می‌تواند برای آنها کتاب تهیه کند و ما نمی‌توانیم. آن‌ها ممکن است دفعه بعد دیگر اینجا نیایند».

سخنگوی آمازون اظهار داشت: «به دلیل یک خطای فنی تعداد کمی از مشتریان سهواً نسخه‌هایی از "وصیت‌ها"ی  مارگارت اتوود را زودتر از موعد دریافت کرده‌اند. ما از این خطا پوزش می‌خواهیم؛ ما به رابطه خود با نویسندگان، نمایندگان و ناشران ارج می‌نهیم و از مشکلاتی که به این خاطر برای آن‌ها و برای همکاران کتابفروش‌مان پیش آمده، متأسفیم».

«وصیت‌ها» یکی از شش کتابی است که امسال برای جایزه بوکر با هم رقابت دارند. لیست کتاب‌های نامزد جایزه بوکر را اینجا ببینید و جزئیات هر رمان را در اینجا بخوانید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از کتاب