در انفجار کابل پنج عضو طالبان زخمی شدند

انفجار در نزدیک مدرسه حبیبیه و در یک خودرو هایلوکس متعلق به نیروهای طالبان رخ داده است

طلوع نیوز

پیش از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی،‌ در خیابان دارالامان شهر کابل انفجاری به وقوع پیوست که در نتیجه آن پنج عضو طالبان مجروح شدند.

شاهدان رویداد به رسانه‌ها گفته‌اند که انفجار در نزدیک مدرسه حبیبیه و در یک خودرو هایلوکس متعلق به نیروهای طالبان رخ داده و تلفاتی بر جا گذاشته است. برخی از رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این حادثه ناشی از انفجار مین مغناطیسی جاسازی شده در خودرو افراد طالبان بوده است.

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان، در توییتی،‌ وقوع انفجار در خودرو متعلق به طالبان را تایید کرد و اعلام کرد که در اثر انفجار پنج تن زخمی شده‌اند. قاری سعید خوستی در مورد وضعیت زخمی‌ها و هویت آنان جزئیاتی ارائه نکرده است.

در همین حال، یک کانال خبری وابسته به داعش خراسان  نوشته است که هدف انفجار روز سه‌شنبه کابل یک قاضی دادگاه طالبان بوده که در کنر کار می‌کرده است. این کانال خبری که همواره خبرهایی مربوط به فعالیت‌های داعش خراسان را پوشش می‌دهد، در مورد این رویداد جزئیات بیشتری منتشر نکرده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، کار گذاشتن مین‌های مغناطیسی با هدف ترور افراد این گروه افزایش یافته است. طالبان بدون آنکه از گروه خاصی نام ببرد، این اقدام‌ها را کار دشمنان طالبان و افغانستان می‌داند و تاکید می‌کند که به‌زودی وضعیت را تغییر خواهد داد.

از قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان بیش از سه ماه می‌گذرد و در این مدت ده‌ها حمله انفجاری و مسلحانه افراد این گروه در شماری از استان‌های افغانستان، به‌ویژه در جلال‌آباد و کابل را هدف قرار داده که کشته و زخمی شدن شماری را از جنگجویان طالبان را در پی داشته است.

رسانه‌های محلی افغانستان دوشنبه شب هم خبرهایی از درگیری مسلحانه در قندهار و جلال‌آباد منتشر کردند. یک منبع محلی در شهر شمالی شبرغان به ایندیپندنت فارسی گفت که دوشنبه گذشته، یک گروه از جنگجویان طالبان در شهرستان صیاد استان سرپل، با کمین افراد مسلح ناشناس مواجه شده و در نتیجه، پنج تن زخمی شده‌اند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.