سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران: نابودی اسرائیل بزرگ‌ترین هدف ماست

«دشمن تصور می‌کند مردم به دنبال تغییر نظام هستند»

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران- عکس از اعتماد آنلاین

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه «نابودی اسرائیل بزرگ‌ترین آرمان پیش‌روی ماست و بزرگ‌ترین هدفی است که دنبال می‌کنیم»، اظهار داشت: «همه کسانی هم که حتی اسم مسلمان رویشان است مثل عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی از نظر ما بخشی از این رژیم هستند و این خیلی مهم است.»

ابوالفضل شکارچی با اشاره به برقراری رابطه رسمی سیاسی بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حضور اسرائیل در منطقه، گفت این حضور هم برای جمهوری اسلامی و هم برای همه ملت‌های منطقه غیر قابل‌تحمل است.

این سخنان در آستانه آغاز مذاکرات وین برای احیای برجام مطرح شده است. اسرائیل بارها هشدار داده که حتی در صورت دستیابی قدرت‌های جهانی به یک توافق با جمهوری اسلامی، این کشور در صورت نیاز خود به اقدامات لازم برای جلوگیری از دسترسی ایران به بمب اتمی اقدام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران از زمان عادی‌سازی روابط اسرائیل با برخی از کشورهای منطقه، آن را غیر قابل‌قبول خوانده و نسبت به آن واکنش نشان داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«توافق ابراهیم» روندی است که سال گذشته و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شد و طی آن اسرائیل دست به عادی‌سازی روابط خود با چهار کشور عربی زد: امارات متحده عربی، بحرین، مراکش، و سودان. با این‌که روابط نزدیک ترامپ با نخست‌وزیر وقت اسرائيل، بنیامین نتانیاهو، نقش مهمی در این توافق داشت، پس از کنار رفتن ترامپ و نتانیاهو این توافق ادامه پیدا کرده و شکوفاتر نیز شده است.

در یک سال و اندی که از آن توافق می‌گذرد، اسرائیل روابط کامل دیپلماتیک با بحرین و امارات برقرار کرده است و در مسیری مشابه با مراکش قرار دارد.

شکارچی در گفتگو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه «برای محو اسرائیل در روز موعود از امکاناتمان حداکثر استفاده را خواهیم کرد»، گفت: «دشمن یک خیال باطل دارد که مردم جمهوری اسلامی به‌نظام پشت کردند و مسئولین شان را قبول ندارند و به دنبال تغییر نظام هستند و از نظام جمهوری اسلامی خسته شده‌اند.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در اعتراضات دی ماه سال ٩٦، آبان ٩٨، خوزستان و حالا اعتراضات اصفهان، شعارهای مردم شخص علی خامنه‌ای و کلیت نظام جمهوری اسلامی را نشان رفته است.

ناامیدی از تغییر، ناکارآمدی حکومت و حلقه بسته حاکمان که با رهبری ۳۳ ساله تک‌نفره هدایت می‌شود، بیش از همیشه مردم را از حکومت دور کرده است. به‌عبارت‌دیگر شکاف مردم با حکومت دیگر تبدیل به دره‌ای عمیق شده است.

با این حال، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی همچنان اصرار دارد که انتخابات و مشارکت در آن رأی آری به جمهوری اسلامی است.