ویژگی جدید «گوگل مپس» ازدحام جمعیت راشناسایی می‌کند

ابزار جدید در حال حاضر در گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس قابل استفاده است

امید می‌رود این برنامه، اطلاعات و ویژگی‌های بیشتری را برای مکان‌های خاص ارائه کند - Olivier DOULIERY / AFP

گوگل مپس (Google Maps) در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای کمک به اجتناب از ازدحام -یا یافتن- افراد دیگر است.

ابزار جدید «بیزینس ترندز» (busyness trends) مناطقی را نشان می‌دهد که احتمالا ازدحام در آن‌ها وجود دارد تا کاربران بتوانند به سمت آن‌ها بروند یا اگر ترجیح می‌دهند در میان جمعیت نباشند، از آن‌ها اجتناب کنند.

گوگل مدت‌ها است که ویژگی‌های مشابهی را برای خطوط قطار یا مکان‌های خاص ارائه کرده است؛ اما ابزار جدید تشخیص اینکه آیا محله یا منطقه‌ای خاص در حال حاضر شلوغ است یا نه را آسان‌تر می‌کند.

ابزار جدید در حال حاضر در اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنها یکی از طیف وسیعی ویژگی‌‌هایی است که با نزدیک شدن به فصل جشن سال نو میلادی، به گوگل مپس اضافه می‌شود؛ به این امید که این سرویس بتواند اطلاعات و ویژگی‌های بیشتری را برای مکان‌های خاص ارائه کند.

گوگل مپس همچنین یک بخش فهرست راهنمای جدید دارد که اطلاعات دقیق‌تری درباره مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها یا مراکز خرید نشان می‌دهد؛ اینکه چه امکاناتی دارند و چه مغازه‌هایی داخل آن‌ها وجود دارد.

بخش بررسی‌ها نیز با اطلاعات جدید از جمله جزئیات بهتر درباره هزینه مکان‌ها بهبود خواهد یافت.

گوگل همچنین در حال عرضه ویژگی‌های تحویل در خرده فروشی‌های خود به طور گسترده‌تر است. علاوه بر ادغام اطلاعات بهتر در برنامه، از این پس، افراد بیشتری می‌توانند از این ابزار استفاده کنند چرا که گوگل این امکان را به آن‌ها می‌دهد که سفارش‌های خود را به خرده‌فروش‌ها ارسال کنند و بلافاصله پس از رسیدن به آنجا اجناس را [آماده] تحویل بگیرند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی