فرمانده جبهه مقاومت: طالبان می‌خواهند افغانستان «ایالت پنجم» پاکستان باشد    

«مشروعیت دادن به طالبان، مشروعیت دادن به تمام گروه‌های تروریستی جهان است»    

صالح‌ محمد ریگستانی، از فرمانده‌هان جبهه مقاومت ملی افغانستان - عکس ار فیس‌بوک صالح محمد ریگستانی 

صالح‌ محمد ریگستانی، از فرمانده‌هان جبهه مقاومت ملی افغانستان، در یک پیام تازه صوتی گفته است که طالبان می‌کوشند افغانستان را به ایالت پنجم پاکستان بدل کنند.

فرمانده ریگستانی در این پیام طالبان را دست‌پروده پاکستان خواند و گفت:«گروه طالبان از زمان پیدایش تا امروز برای منافع پاکستان در افغانستان جنگ می‌کند و اکنون تلاش دارد افغانستان را به صوبه (ایالت) پنجم پاکستان مبدل سازد، اما بداند که ملت ما بیدار است و با ایستادگی، چنین اجازه‌ای به این گروه نخواهد داد.»

ریگستانی همچنین طالبان را مرتجع، جنایت‌کار، و اشغال‌گر خواند و گفت از زمانی که این گروه افغانستان را اشغال کرد، فهرست جنایت‌هایش نیز طولانی‌تر شده است.

ریگستانی افزود: «طالبان با اشغال افغانستان صدای حق‌طلبانه زنان را سرکوب کردند، دختران را از رفتن به مدارس منع کردند، دستگیری‌های شبانه، رفتن به خانه‌های مردم، شکنجه در زندان‌ها، غصب املاک، دزدی‌ خودروهای مردم، قتل‌های هدفمند، و ضرب و شتم دختران پاک دیانت را بیش‌تر کردند و دیده می‌شود که این جنایات‌شان هر روز افزایش می‌یابد.»

آقای ریگستانی، در این پیام صوتی به نمایندگی از جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، از راهپیمایی‌ها و تلاش‌های مدنی افغان‌ها در خارج از کشور در دفاع از جبهه مقاومت و خواست آنان در پیوند با جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه جهانی، استقبال کرد و از مردم خواست به این راهپیمایی‌های اعتراضی‌ ادامه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پیام صوتی ریگستانی در این مورد آمده است :«مبارزات مسلحانه جبهه مقاومت ملی و مبارزات حق‌طلبانه و مدنی‌ شما در بیرون از افغانستان، مانند دو بال پرنده نجات است که بدون آن پرواز امکان ندارد. شما با این گردهمایی‌های مدنی و بزرگ‌تان صدای مردم افغانستان را به گوش جهانیان می‌رسانید تا از به رسمیت شناختن گروه طالبان اجتناب کنند.»

او در ادامه گفته است:«شما هستید که به کشورهای جهان هشدار می‌دهید که به رسمیت شناخت طالبان به معنی به رسمیت شناختن گروه داعش، القاعده، و تمام گروه‌های تروریستی جهان است. نباید گروه طالب به رسمیت شناخته شود.»

فرمانده ریگستانی مبارزات جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود را نیز «دفاع از ارزش‌های ملی مردم افغانستان» خواند و گفت که تا رسیدن به این هدف به مبارزه‌‌ ادامه می‌دهد.

صالح محمد ریگستانی در پایان سخنانش از بروز دودستگی و درگیری قریب‌الوقوع در میان گروه طالبان نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که افغانستان هر چه زودتر از «اشغال طالبان» و مداخلات پاکستان آزاد شود.