سود ۷۰۰ هزار درصدی در رمز‌ارز، بازنشستگی با خیال راحت

سکه میمی در سال ۲۰۲۱، این کارگر ساده را در کمتر از یک‌ سال به میلیونر تبدیل کرد

«رمزارز شیبا‌اینو یکی از بالاترین سودآوری‌ها را داشت» - PEXELS

یک کارگر انبار پس از سرمایه‌گذاری ۶ هزار پوندی در ارز دیجیتال شیبا‌اینو که با الهام از میم ساخته شده است، شغل خود را رها کرد و در ۳۵ سالگی بازنشسته شده است. به گفته مجله فورچون، این شرط‌‌بندی پرمخاطره پس از افزایش بیش از ۷۰۰ هزار درصدی قیمت این سکه میمی در سال ۲۰۲۱، این شوهر و پدر را در کمتر از یک‌سال به میلیونر تبدیل کرد.

این مدیر سابق انبار سوپر مارکت که برای حفظ هویتش خود را راب معرفی کرد، به این نشریه گفت که پس از خواندن مقاله معرف مفهوم این سکه به نام «ووف پیپر» به شیبا‌اینو علاقه‌مند شد.

ووف‌پیپر که خالق شیبا‌اینو با نام مستعار ریوشی در اوت ۲۰۲۰ آن را نوشت، توضیح می‌دهد که چگونه این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم هم به‌عنوان ارز و هم به‌عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای فناوری‌هایی مانند قراردادهای هوشمند عمل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مقاله هم‌چنین ادعا می‌شود که «[شیبا‌اینو] آزمایشی در ایجاد جوامع خودجوش غیرمتمرکز» است و اضافه می‌کند که «شیبا‌اینو سگ‌های فوق‌العاده‌ای هستند»، همان نژاد سگی که الهام‌بخش ارز دیجیتال داج‌کوین بود. «خواندن آن مرا فریفت. من آن کلمات را باور کردم.» «من از یک خانواده کاملا فقیر می‌آیم. هرگز نمی‌توانستم درباره داشتن این‌همه پول خیال‌پردازی کنم.»

نوسانات بازار رمزارز به این معنی است که قیمت سکه شیبا‌اینو از آن زمان به میزان قابل‌توجهی از اوج قیمتش کاهش‌یافته و بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این بدان معناست که اگر کسی که همان ۶ هزار پوند را در اوج قیمت ماه گذشته سرمایه‌گذاری می‌کرد، امروز کمتر از ۳۵۰۰ پوند می‌داشت.

پلتفرم ارزهای دیجیتال لونو اخیرا در گزارشی از بازار اشاره کرد که: «شیبا‌اینو یکی از بالاترین سودآوری‌ها را داشت، اما به نظر می‌رسد برخی از دارندگان سکه‌های میمی شروع به نقد کردن دارایی خود کرده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان