امارات متحده عربی؛ میزبان کاپ ۲۸ در سال ۲۰۲۳

ایران پایبندی به تعهدات اقلیمی را به لغو تحریم‌ها مشروط کرده است

حاکم دبی و اعضای کابینه پس از نشست کابینه در محل برگزاری دبی اکسپو ۲۰۲۰-@HHShkMohd

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم اعلام کرد که این کشور غنی‌ از نفت در سال ۲۰۲۳ میزبان کنفرانس اقلیمی کاپ ۲۰۲۳ (COP 2023) خواهد بود.

حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات متحده عربی با اشاره به انتخاب امارات متحده عربی برای میزبانی این اجلاس اقلیمی در توییتر نوشت: «همه ظرفیت خود را به کار می‌گیریم تا این کنفرانس را به یک موفقیت تبدیل کنیم.» او در ادامه تاکید کرد که امارات متحده عربی به همه تعهدات اقلیمی برای حفاظت از زمین متعهد است.

امارات متحده عربی با منابع غنی نفت و اهداف بلندپروازانه در زمینه مقابله با گرمایش زمین و حفظ محیط زیست از طریق فاصله گرفتن از نفت در حالی میزبان مهمترین اجلاس اقلیمی جهان می‌شود که وزیر محیط زیست ‌جمهوری اسلامی ایران پایبندی به تعهدات اقلیمی را به لغو تحریم‌ها مشروط کرده است.

همزمان مریم بنت محمد المحیری، وزیر امارات متحده عربی در امور تغییرات اقلیمی و محیط زیست از آمادگی کشورش برای کمک به اهداف اجلاس اقلیمی در زمینه مقابله با گرمایش زمین خبر داده است.

او در توییتر نوشت: «میزبانی چنین نشست جهانی به ما فرصت می‌دهد جامعه و جوانان را به موثر‌ترین شکل در مذاکراتی مشارکت دهیم که هدف نهایی آن اطمینان از آینده‌ای پایدار برای نسل‌های بعدی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی در کنفرانس اقلیمی کاپ ۲۶ که در گلاسکو بریتانیا در حال برگزاری است، اعلام کرد که در دهه پیش رو اقدام به کاشت ۱۰۰ میلیون نهال درخت حرا خواهد کرد که نقش مهمی در جذب دی‌اکسید کربن خواهد داشت.

امارات همچنین طرح‌های متعددی برای استفاده از انرژی تجدید‌پذیر و فاصله گرفتن در درآمد نفتی اعلام کرده است.

مقامات امارات متحده عربی از اعضای مهم کارتل نفتی اوپک بارها نگرانی خود را نسبت به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین اعلام کرده‌اند.

بیشتر از جهان