١٩ سال و نیم حبس، حکم شش شهروند بهایی

جمهوری اسلامی ایران و حامیان آن بهائیان را به دلایل ایدئولوژیک، از اجرای مناسک مذهبی محروم می‌کنند

جمهوری اسلامی ایران و حامیان آن بهائیان را به دلایل ایدئولوژیک، از اجرای مناسک مذهبی محروم می‌کنند- AFP

دادگاه انقلاب شیراز ۶ شهروند بهایی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه‌های معاند نظام» مجموعاً به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس محکوم کرده است.

به گزارش هرانا، صدیقه اقدسی، عالیه فروتن، سیامک هنرور، قاسم معصومی، سعید اتحاد و بهروز فرزندی در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه هریک از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و از بابت اتهام عضویت در گروه‌های معاند نظام به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شدند.

حکم صادره همچنان امکان بررسی در دادگاه تجدید نظر را دارد. با این حال در صورت تأیید این حکم با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری به‌عنوان مجازات اشد در خصوص هریک از این شهروندان بهائی قابل اجرا خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و حامیان آن بهائیان را به دلایل ایدئولوژیک، از اجرای مناسک مذهبی محروم می‌کنند و برای اجرای این موضوع، هر نوع اجتماع خصوصی برای برگزاری مراسم دینی را نیز با اتهاماتی مانند «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهائیان یکی از گروه‌های بزرگ اقلیت‌های مذهبی در ایران محسوب می‌شوند، اما نظام جمهوری اسلامی آیین بهائیت را به‌عنوان مذهب به رسمیت نمی‌شناسد. طی بیش از چهار دهه گذشته، بهائیان از امکان ادامه تحصیل، استخدام در ارگان‌های دولتی و بسیاری از حقوق شهروندی محروم بوده‌اند و احکام متعدد زندان، ضبط اموال و حتی اعدام برایشان صادر شده است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌ها درمورد یورش مأموران امنیتی به خانه شهروندان بهائی و بازداشت آن‌ها در شهرهای مختلف ایران افزایش یافته است.