جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ پلیس ضد دروغ راه می‌اندازند

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و از نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان، قصد دارد یک دفتر ایالتی برای بررسی جرائم انتخاباتی تاسیس کند

ماموران دفتر پیشنهادی آقای دیسانتیس اسلحه و نشان خواهند داشت و متخلفان انتخاباتی را بدون حکم و فوری بازداشت می‌کنند‌ـ Michael Reaves/Getty Images via AFP

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، اعلام کرده است که قصد دارد یک دفتر ایالتی مجریِ قانون ایجاد کند تا انواع مسائل انتخاباتی طرح‌شده را بررسی کند، مسائلی که در ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، در مورد انتخابات ۲۰۲۰ آشکارا عنوان شده است.

رئیس‌جمهوری پیشین یک سال پیش با سه امتیاز در فلوریدا پیروز شد، اما جمهوری‌خواهان ایالت درخواست او مبنی بر به‌اصطلاح «بررسی قانونی» این نتایج را پذیرفته‌اند. دفتری که آقای دیسانتیس پیشنهاد کرده است مامورانی با اسلحه و نشان خواهد داشت و این قدرت را دارند کسانی را که قوانین انتخابات فلوریدا را نقض می‌کنند، بدون حکم و فوری بازداشت کنند.

او در نشستی خبری در روز چهارشنبه گفت: «ما قصد داریم دفتر جداگانه‌ای در سطح ایالتی باز کنیم تا صرفا به کار بررسی و پیگیری جرائم انتخاباتی در ایالت فلوریدا بپردازد. ما ماموران مجری قانون قسم‌خورده‌، بازرس و دادیارهایی در سراسر کشور خواهیم داشت که قادرند این پرونده‌ها را مطرح کنند.»

آقای دیسانتیس، نماینده پیشین که حالا ستاره‌‌ای رو به طلوع در حزب جمهوری‌خواه و از رقبای احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ به‌ حساب می‌آید، از درخواست آقای ترامپ برای «امانت در انتخابات» به‌عنوان بخش اصلی سیاست‌گذاری‌های مدیریتی‌اش استقبال کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌رغم اینکه مدرکی دال بر تقلب گسترده در انتخابات فلوریدا وجود ندارد- که تعدادی از بیشترین رای‌های پستی کشور را هم شامل می‌شود- آقای دیسانتیس عهد کرده است با اقدام دیگران به جمع‌آوری برگه‌های رای غایب، رویه‌ای که حزب جمهوری‌خواه آن را به‌تمسخر «درو کردن برگه رای» می‌خواند، برخورد کند. او پیشنهاد کرده است قوانین انتخاباتی فلوریدا اصلاح و این کار به‌جای تخطی، جرم اعلام شود. این شاهدی است بر ادامه فشارهای آقای ترامپ بر حزب مبنی بر اینکه مقام‌های حزب جمهوری‌خواه باید روایت او در مورد انتخابات را بپذیرند.

بعد از پیروزی ایالتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه، مقام‌های حزب جمهوری‌خواه ادعایی مبنی بر تقلب در آرا یا نقض قانون عنوان نکردند که نیاز به بررسی داشته باشد.

آقای دیسانتیس گفت وجود دفتر پیشنهادی‌اش برای بررسی جرائم انتخاباتی جلوی تقلب در انتخابات را می‌گیرد. او به گزارشگران گفت: «من به شما تضمین  می‌دهم، اولین نفر که دستگیر شود دیگر کسی این کار را تکرار نمی‌کند.»

فشار اخیر جمهوری‌خواهان در مورد دسترسی به برگه‌های رای، ماه‌ها پس از آن آغاز شد که او یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین کشور در مورد برگه‌های رای غایب را امضا کرد، از جمله محدودیت استفاده از صندوق‌های رای، ممنوعیت دادن غذا یا آب به رای‌دهندگانی که در صف حوزه‌های رای‌گیری ایستاده‌اند، شرایط جدید برای درخواست برگه‌های رای غایب و موارد دیگری که آقای ترامپ و هم‌پیمانانش مدعی‌اند به تقلبی منجر شد که علت شکست او در دیگر ایالت‌ها بود.

© The Independent

بیشتر از جهان