آمریکا فروش ۶۵۰ میلیون دلار تسلیحات به عربستان سعودی را تصویب کرد

«موشک‌های امرام در رهگیری تهدیدات هوایی از ورای مرزهای عربستان سعودی نقشی اساسی داشته‌اند»

ریاض برای خرید ۲۸۰ تیر موشک بردمتوسط امرام و ۵۹۶ پایگاه پرتاب این موشک‌ها به پنتاگون درخواست داده بود- U.S. Air Force photo by MSgt Mark A. Moore/Flickr

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش موشک‌های هوابه‌هوای «امرام» و تجهیزات آن‌ به عربستان سعودی را تصویب کرده است.

در بیانیه‌ پنتاگون آمده است: «وزارت خارجه فروش احتمالی موشک‌های پیشرفته هوابه‌هوای ای‌آی‌ام-۱۲۰سی (امرام) و ملحقات آن به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار به کشور پادشاهی عربستان سعودی را تصویب کرده است.»

ریاض برای خرید ۲۸۰ تیر موشک بردمتوسط امرام و ۵۹۶ پایگاه پرتاب این موشک‌ها به پنتاگون درخواست داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در یک سال گذشته، افزایش حملات از آنسوی مرزهای عربستان سعودی را شاهد بوده‌ایم. موشک‌های [امرام] که از هواپیماهای سعودی پرتاب می‌شوند، در رهگیری این حملات و نیز محافظت از نیروهای آمریکایی مورد تهدید در آن کشور و بیش از ۷۰ هزار غیرنظامی آمریکایی ساکن [در عربستان سعودی] نقشی اساسی داشته‌اند.»

مصوبه روز پنجشنبه همچنین پشتیبانی تسلیحاتی، تامین قطعات یدکی و تعمیراتی، اقدام‌های مهندسی و خدمات پشتیبانی فنی و تدارکاتی را شامل می‌شود.

بنا به اعلام پنتاگون، فروش این موشک‌ها «تقویت سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق بهبود امنیت یک کشور دوست را در پی خواهد داشت که همچنان در پیشرفت سیاسی و اقتصادی خاورمیانه نیروی مهمی است.»

در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است که فروش این موشک‌ها «موازنه نظامی موجود در منطقه را تغییر نخواهد داد».

بیشتر از جهان