خودرو فراموش شده در ایتالیا به جاذبه گردشگری تبدیل شد

پس از تقریباً پنج دهه، مسئولان شهری تصمیم گرفتند این خودرو را به جای دیگری منتقل کنند

خودرو رها شده‌ای که به مدت ۴۷ سال در یکی از خیابان‌های ایتالیا پارک شده بود، به محلی تبدیل شده است که گردشگران را از دور و نزدیک به خود جذب می‌کند.

آنجلو فرگولنت، ۹۴ ساله، خودرو لانچیا فولویا مدل ۱۹۶۱ خود را در جلو دکه روزنامه‌فروشی‌اش که با همسرش در کونلیانو، در شمال شرقی ایتالیا، اداره می‌کرد، پارک کرد.

آقای فرگولنت به روزنامه ایل گاتزتینو گفت: «من ۴۰ سال همراه با همسرم برتیلا، که ده سال از من کوچک‌تر است، دکه روزنامه‌فروشی زیر خانه‌مان را اداره می‌کردم.»

زمانی که این دکه را باز کردم، خوشحال بودم که لانچیا فولویا را می‌توانستم مقابل دکه پارک کنم، روزنامه‌ها را در صندوق عقب آن خالی کنم، و سپس آن‌ها را به داخل دکه ببرم.»

این زوج پس از بازنشستگی، خودرو را در همان نقطه رها کردند، که از آن زمان به بخشی از دیدنی‌های این شهر خوش‌منظره تبدیل شده است.

پس از آن که گردشگران و ساکنین محلی عکس‌‌ها و سلفی‌های خودشان با این خودرو را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، لانچیا فولویا به یکی از نقاط گردشگری این شهر تبدیل شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از تقریباً پنج دهه، مسئولان شهری تصمیم گرفتند این خودرو را به جای دیگری منتقل کنند. در روز ۲۰ اکتبر، این خودرو به نمایشگاه اتومبیل Auto e Moto d'Epoca در پادوآ، ۸۵ کیلومتر دورتر از مکان اصلی‌اش منتقل شد. در آنجا، خودرو آقای فرگولنت در کنار خودروهای کلاسیک دیگر به نمایش گذاشته شد. بعد از پایان نمایشگاه، این خودرو را برای تعمیر و ترمیم خرابی‌ها و صدماتی که در ۴۶ سال گذشته به آن وارد شده است، به تعمیرگاه فرستادند. 

این خودرو پس از بازسازی کامل، در مقابل یک مدرسه محلی در کنار خانه آقای فرگولنت و خانم مودولو گذاشته خواهد شد تا آن‌ها بتوانند به ادامه  تماشای گردشگرانی بپردازند که برای بازدید از جاذبه‌های شهر به دیدن خودرو آن‌ها می‌آیند. 

خودروهای فولویا پس از قهرمانی در مسابقات رالی بین‌المللی سال ۱۹۷۲ نقش درخور توجهی در دنیای موتوراسپرت پیدا کردند.

بیشتر از سفر