اتحادیه اروپا: در تلاش برای تعیین زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام هستیم

گفت‌وگوهای بروکسل مفید بود و به مشخص کردن راهی به جلو برای ازسرگیری مذاکرات در وین کمک کرد»

یک سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید جمهوری اسلامی ایران و پنج قدرت جهانی در تلاشند درباره زمان از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین به توافق برسند.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، پس از دیدار با مسئولان اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود که جمهوری اسلامی ایران تا آخر ماه نوامبر (یک ماه دیگر) به مذاکرات بازخواهد گشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت که دیدار در بروکسل «مفید بوده و به مشخص کردن راهی به جلو برای از سرگیری مذاکرات در وین کمک کرده است.»

او افزود: «ما با شرکای دیگر خود، جمهوری اسلامی ایران و دیگر امضا‌کنندگان برجام مشغول رایزنی هستیم تا هرچه زودتر تاریخ مشخصی برای از سرگیری مذاکرات در وین تعیین کنیم.»

از سوی دیگر، باقری کنی روز جمعه، پس از دیدار با مسئولان روسیه در مسکو، در توییتی نوشت: «در یک جلسه مثبت و ثمربخش با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، تحولات اخیر را مرور کردیم و در مورد مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه به تبادل نظر پرداختیم. تصمیم گرفته شد رایزنی‌های خود را در سطوح مختلف برای تقویت مواضع مشترک ادامه دهیم.»