با اوج‌گیری شیوع کرونا، ماراتن پکن به تعویق افتاد

پیش‌تر ماراتن ووهان نیز به‌علت نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید‌ـ۱۹ در چین لغو شد

چین قصد داشت پیش از مسابقات المپیک زمستانی موارد ابتلا را به صفر برساند‌ـ Joe Scarnici/AFP

به گفته برگزارکنندگان ماراتن پکن، چین تصمیم گرفته است در پی افزایش موارد ابتلا به کووید‌ـ۱۹، این مسابقه را «تا اطلاع ثانوی» به تعویق بیندازد.

در حالی که چین قصد داشت پیش از مسابقات المپیک زمستانی موارد ابتلا را به صفر برساند، روز دوشنبه ۲۵ اکتبر (۳ آبان)، ۳۹ مورد جدید ابتلا به کووید‌-۱۹ در این کشور ثبت شد.

برگزارکنندگان ماراتن پکن روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند: «به‌منظور جلوگیری از خطر گسترش همه‌گیری کرونا و همچنین حفاظت موثر از سلامت و ایمنی اکثریت دوندگان، کارکنان و شهروندان، این مسابقه تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماراتن ووهان نیز که قرار بود روز یکشنبه ۲۴ اکتبر (۲ آبان) برگزار شود در لحظه آخر به‌علت نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید‌ـ۱۹ در این کشور لغو شد. قرار بود حدود ۲۶ هزار شرکت‌کننده در ووهان، که اولین بار ویروس کرونا در این شهر مشاهده شد، شرکت کنند. انتظار می‌رفت بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در ماراتن پکن شرکت کنند.

تاکنون شمار مبتلایان به سویه دلتای ویروس کرونا در ۱۱ استان چین بیش از ۱۳۳ نفر گزارش شده است. پس از موج شیوع کرونا در نانجینگ در اوت سال جاری، این افزایش اخیر موارد ابتلا بزرگ‌ترین موج شیوع بیماری در این کشور بوده است.

در حالی که چین با شیوع سویه دلتا دست‌ به گریبان است، ماراتن پکن به تعویق افتاد

خبرگزاری  فرانس۲۴(FRANCE24@) ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱

مقام‌های بهداشت و درمان چین تلاش می‌کنند با آزمایش گسترده شهروندان، برقراری قرنطینه هدفمند و اقدام‌های دیگر، شیوع کووید‌ـ۱۹ را مهار کنند.

روزنامه گلوبال تایمز گزارش داد «قصوری کوچک می‌تواند بر استان‌ها و نواحی بسیاری در سراسر کشور اثر بگذارد و این بسیار نگران‌کننده است... و نشان می‌دهد که باید در مقابله با این همه‌گیری پیشروی سازمان‌یافته خود را تقویت کنیم».

مقام‌های بهداشت و درمان این کشور عامل افزایش اخیر موارد ابتلا را گروه‌های مسافرانی می‌دانند که از خارج از کشور می‌آیند.

در واقع، مقام‌های چین سفرهای بین‌استانی گروه‌های گردشگری را در پنج منطقه که جدیدترین موارد ابتلا ثبت شده‌اند فعلا ممنوع کرده‌اند. هم‌زمان در پکن، مقام‌ها به کسانی که سابقه سفر به استان‌های دچار همه‌گیری را داشته‌اند اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، در برخی شهرها همچون گنسو، مرکز استان لانژو، و بخش‌هایی از مغولستان داخلی رفت‌‌و‌آمد اتوبوس‌ و تاکسی به حالت تعلیق درآمده و مراکز گردشگری تعطیل شده است.

حدود ۷۵ درصد جمعیت چین واکسینه و مصون‌سازی کامل شده‌اند.

از ۲۷ اکتبر (۵ آبان) صد روز تا برگزاری المپیک زمستانی پکن باقی مانده است. المپیک زمستانی پکن از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) آغاز می‌شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش