اولین شهر جهان که با استخراج بیت‌کوین گرم می‌شود

مصرف شدید برق برای استخراج بیت‌کوین، به‌دلیل تاثیر در بحران اقلیمی، آماج انتقاد بوده است

ارزش بیت‌کوین در هفته‌های اخیر سیر صعودی داشته است - Pexels

شهر ونکوور شمالی در کانادا در نظر دارد از برقی که استخراج بیت‌کوین ایجاد می‌کند برای گرمایش تقریبا تمام خانه‌های این شهر استفاده کند.

برای اولین بار در جهان، شرکت خدمات انرژی این شهر اعلام کرده است که با همکاری مینت‌گرین (MintGreen)، شرکت فناوری پاک استخراج رمزارز، انرژی تجدیدپذیر برای شهر فراهم می‌کند.

از این مشارکت به‌عنوان گامی نوآورانه در جبران آسیب زیست‌محیطی ناشی از استخراج این رمزارز ارزشمند، استقبال شده است.

در این شیوه، از «دیجیتال بویلر» مینت‌گرین استفاده خواهد شد، که بیش از ۹۶ درصد برق مصرفی در استخراج بیت‌کوین را بازیافت و ساختمان‌های تجاری و مسکونی را گرم می‌کند.

این استخراج‌کننده بیت‌کوین، که ۳۶۵ روز سال با ظرفیت کامل کار می‌کند، قادر خواهد بود ۱۰۰ ساختمان مسکونی و تجاری این شهر را که در بلندی‌های شمال ونکوور واقع شده است، گرم کند.

مصرف شدید برق بیت‌کوین که ناشی از کاربرد رایانه‌های قدرتمند برای تایید تراکنش‌های این سکه مجازی است به‌دلیل تاثیر در بحران اقلیمی، آماج انتقاد سنگین بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما شرکت‌هایی مانند مینت‌گرین در یافتن راه‌حل‌های زیست‌محیطی نوآورند، و تامین گرمایش یک آبجوسازی محلی و کارخانه تقطیر نمک دریا را آغاز کرده‌اند.

کالین سالیوان، مدیرعامل مینت‌گرین، گفت: «مسئله پیچیده تغییر اقلیم نیازمند راه‌حل‌های نوآورانه است، و ال‌ایی‌سی، همراه با شهر ونکوور شمالی، در حفظ و نگهداری محیط زیست پیشگامی فوق‌العاده‌ای نشان داده است.»

شرکت خدمات انرژی ونکوور شمالی، لانزدیل انرژی کورپوریشن (LEC)، با استقبال از این شراکت، آن را قدمی مهم در «مسیر کربن‌زدایی» خواند.

کارستن ونگ، مدیرعامل ال‌ایی‌سی گفت: «مشارکت با مینت‌گرین در این پروژه برای ال‌ایی‌سی بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا پروژه‌ای نوآورانه و مقرون‌به‌صرفه است، و به مسیر ال‌ایی‌سی در حمایت از اهداف بلندپروازانه شهر در کاهش گازهای گلخانه کمک می‌کند.»  

شهر ونکوور شمالی اهداف تعیین‌شده کاهش گازهای گلخانه‌ای را پشت سر گذاشته است بنابراین تا سال ۲۰۵۰، می‌تواند به نقطه صفر انتشار کربن برسد.

یک مانع استخراج انبوه بیت‌کوین یافتن انرژی ارزان کافی برای راه‌اندازی مجموعه رایانه‌های عظیم انرژی‌بلعی است که رمزارز را ایجاد و دادوستد می‌کنند.

ارزش بیت‌کوین در هفته‌های اخیر سیر صعودی داشته است و روز سه‌شنبه ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به ۶۲ هزار دلار رسید و به قله ۶۵ هزار دلاری نزدیک شد.

اولین صندوق قابل معامله (ETF) بیت‌کوین روز سه‌شنبه راه‌اندازی شد، که به سرمایه‌گذارها امکان می‌دهد به‌راحتی این رمزارز را بخرند.

سایر خبرگزاری‌ها در این گزارش مشارکت داشته‌اند

© The Independent

بیشتر از جهان