جایزه بزرگ ترکیه: بوتاس برنده شد، فرستاپن از همیلتون پیش افتاد

تا اینجای کار، صدر جدول چند بار میان همیلتون و فرستاپن دست به دست شده است

بوتاس (چپ) و فرستاپن در پایان مسابقه جایزه بزرگ ترکیه - UMIT BEKTAS / POOL / AFP

روز یکشنبه، مکس فرستاپن در جدول قهرمانی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان، بار دیگر مکان اول را از لوئیس همیلتون پس گرفت.

در مسابقه جایزه بزرگ ترکیه، والتری بوتاس، راننده فنلاندی تیم مرسدس بنز، از جای نخست شروع کرد و فرستاپن هلندی که برای تیم ردبول می‌راند، در جای دوم بود.

همیلتون بریتانیایی، راننده مرسدس و برنده هفت عنوان قهرمانی جهان، به دلیل تعویض موتور خودرو خود، مسابقه را از جای یازدهم شروع کرد.

تغییر شرایط آب و هوا در طول مسابقه، رانندگان را بارها وادار به تعویض لاستیک‌های خودروهاشان کرد.

بوتاس در تمام طول مسابقه پیشتازی خود را حفظ کرد و به‌راحتی از فرستاپن فاصله گرفت. راننده هلندی در هوای بارانی حتی نتوانست به بوتاس نزدیک شود.

همیلتون با رانندگی استادانه و چندین سبقت عالی، خودش را به مکان سوم رساند و می‌خواست تا پایان مسابقه با لاستیک‌های نیمه‌فرسوده‌اش ادامه دهد، اما تیم مرسدس او را به گاراژ فراخواند تا لاستیک‌هایش را عوض کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همین باعث شد که سرخیو پرز، هم‌تیمی مکزیکی فرستاپن، جای سوم را از آن خود کند و شارل لکلر، راننده فرانسوی تیم فِراری، در جای چهارم قرار گیرد.

در پایان، بوتاس اول و فرستاپن دوم شد و همیلتون خشمگین و سرخورده از تصمیم تیمش، به جای پنجم بسنده کرد.

نتیجه مسابقه روز یکشنبه این بود که فرستاپن با شش امتیاز برتری نسبت به همیلتون، در صدر جدول قهرمانی جا گرفت.

تا پایان این فصل مسابقات فرمول یک، شش مسابقه دیگر باقی مانده است و تا اینجای کار، صدر جدول چند بار میان همیلتون و فرستاپن دست به دست شده است.

بیشتر از ورزش