نجات دختر نوزاد همراه پناهجویان ایرانی و عراقی در کانال مانش

در سال جاری میلادی بیش از هفده‌هزار مهاجر از طریق کانال مانش به بریتانیا وارد شده‌اند

به گزارش اسکای نیوز، قایق دیگری حامل حدود بیست مهاجر، بعدازظهر شنبه به بندر دانگنیز در نزدیکی کنت رسید- REUTERS/Paul Childs

گارد ساحلی بریتانیا یک نوزاد را همراه گروهی پناهجو که پس از سفری ۹ ساعته به آب‌های کانال مانش رسیده بودند، نجات داد.

یک امدادگر دختر نوزاد را که آیان نام دارد، به بندر کنت در جنوب انگلستان رساند و اندکی بعد مادر نوزاد هم که نجات یافته بود، به او پیوست.

یکی از مردان پناهجو که زبان انگلیسی می‌دانست، به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که پلیس فرانسه شاهد عزیمت این گروه به سوی بریتانیا بود و جلوشان را نگرفت.

مادر آیان از طریق مترجم گفت که حال کودک نوزادش خوب است و خودش هم خوشحال است که از کانال مانش گذشته و به بریتانیا رسیده است، زیرا «بهترین زندگی در انگلستان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر این گزارش، سن آیان بین دو هفته تا یک ماه است.

گزارشگر اسکای نیوز گفت: «چند نفر از مهاجران موقع پیاده شدن از قایق نجات می‌لرزیدند. آن‌هایی که انگلیسی می‌دانستند، گفتند که اهل عراق و ایران هستند، از جمله یک مرد که گفت آرزویش زندگی در انگلستان بوده است.»

به گزارش اسکای نیوز، قایق دیگری حامل حدود بیست مهاجر، بعدازظهر شنبه به بندر دانگنیز در نزدیکی کنت رسید.

در سال جاری میلادی بیش از هفده‌هزار مهاجر از طریق کانال مانش به بریتانیا وارد شده‌اند، که دو برابر سال ۲۰۲۰ است.

دولت بریتانیا می‌گوید این افزایش «ناپذیرفتنی» است و در صدد است ورود به بریتانیا را بدون مجوز از کشور مبداء سفر، غیرقانونی اعلام کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل گفته است که این اقدام ممکن است نقض قوانین بین‌المللی باشد، و شمار مهاجران به بریتانیا در مقیاس جهانی اندک است.

بیشتر از جهان