ضرب و شتم بهنام موسیوند و سهیل عربی در زندان

رئیس زندان رجایی‌شهر این دو زندانی سیاسی را تهدید به شکنجه و تبعید کرده است

سهیل عربی و بهنام موسیوند از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند- عکس از هرانا

بر اساس گزارش رسیده از منابع مطلع به ایندیپندنت فارسی، صبح روز چهارشنبه، ۱۴ مهرماه، دوتن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج به دلیل امتناع از حضور در دادگاه به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران و برهم زدن نظم عمومی، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گفته این منابع مطلع، ولی‌الله محمدی، نایب رئیس زندان رجایی‌شهر کرج، سهیل عربی و بهنام موسیوند را که از حضور در جلسه رسیدگی به پرونده‌ای که تاکید داشتند به منظور تهدید و ارعاب زندانیان برای سکوت برنامه‌ریزی شده، امتناع کرده بودند، با تهدید و ضرب و شتم به دادگاه منتقل کرده است.

یکی از این منابع مطلع به ایندیپندنت فارسی گفت: «ولی‌الله محمدی این دو زندانی سیاسی را به تبعید و شکنجه تهدید کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که بهنام موسیوند در اثر ضرب و جرح ماموران هنگام انتقال آسیب دیده و سهیل عربی نیز با وجود پاره شدن رباط صلیبی پا و ابتلا به بیماری ترومای بلانت در اثر شکنجه و ضربات بازجویان به بیضه، همچنان از درمان محروم است.

بهنام موسیوند یکی از زندانیانی است که با امضای نامه‌ای، به شکنجه و پرونده‌سازی برای زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج و سایر زندان‌ها اعتراض کرده بود.

در ماه‌های گذشته، اخبار متعددی از پرونده‌سازی علیه زندانیان سیاسی، شکنجه و برخورد خشن با زندانیان عقیدتی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.