قطع چند ساعته فیس‌بوک، ۷۰ میلیون نفر را روانه تلگرام کرد

تلگرام در اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام کرد، تعداد کاربرانش به ۵۰۰ میلیون نفر در ماه رسیده است

تلگرام و دیگر برنامک‌های پیام‌رسان با هجوم کاربران جدید مواجه شدند - Yuri KADOBNOV / AFP

برنامک پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده است که در طول قطعی شش ساعته فیس‌بوک و واتس‌اپ، ۷۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام پیوسته‌اند.

پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، از بالارفتن چشمگیر آنچه «افزایش رکورد ثبت‌نام و فعالیت کاربران» نامید، خبر داد. 

بنا بر اعلام فیس‌بوک، ۳.۵ میلیارد کاربر این شرکت به دلیل تغییر اشتباهی تنظیماتی که شرکت اعلام کرده بود، نتوانستند به زیرمجموعه‌های آن از جمله اینستاگرام و مسنجر دسترسی داشته باشند.

تلگرام و دیگر برنامک‌های پیام‌رسان با هجوم کاربران جدید مواجه شدند زیرا مردم در مدت قطعی فیس‌بوک می‌خواستند با عجله جایگزینی برای آن بیابند.

آقای دورف گفت: «من افتخار می‌کنم که تیم ما توانست از پس این افزایش بی‌سابقه برآید؛ زیرا تلگرام همچنان برای اکثریت غالب کاربرانمان بدون نقص کار می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«با وجود این، ممکن است برخی از کاربران در قاره آمریکا، با سرعت پایین‌تر از معمول مواجه شده باشند زیرا میلیون‌ها کاربر از این قاره‌ هم‌زمان برای ثبت‌نام در تلگرام هجوم آوردند.»

تلگرام در اوایل سال جاری (۲۰۲۰) اعلام کرد که تعداد کاربرانش به ۵۰۰ میلیون نفر در ماه رسیده است.

سیگنال که با واتس‌اپ و تلگرام در رقابت است هم اعلام کرد که در طول خاموشی فیس‌بوک «میلیون‌ها کاربر جدید» اضافه کرده است.

سانتوش جاناردان، معاون بخش مهندسی فیس‌بوک، روز سه‌شنبه در خبری به‌روزشده در وبلاگ توضیح داد که مهندسان این شرکت دستوری را صادر کردند که ناخواسته ارتباط مراکز داده‌های فیس‌بوک با بقیه دنیا را قطع کرد.

فیس‌بوک اعلام کرد این خاموشی ابزاری را که مهندسان به طور معمول از آن برای بررسی و تعمیر چنین خاموشی‌‌هایی استفاده می‌کنند، از دسترس خارج کرد.

این شرکت تیمی از مهندسان را به محل مراکز داده‌ها خود فرستاد تا اشکال را برطرف و سیستم‌ها را دوباره راه‌اندازی کنند اما سیستم‌های امنیتی باعث شد برای ورود فیزیکی به ساختمان‌های سرور وقت زیادی صرف شود. 

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی