بازگشت فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ پس از قطعی چند ساعته

قطعی فیس بوک بیش از ۶ میلیارد دلار ثروت مارک زاکربرگ را کاهش داد

دسترسی به فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ برای حدود شش ساعت امکانپذیر نبود-Lionel BONAVENTURE / AFP

شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ و پیام‌رسان فیس‌بوک (فیس‌بوک مسنجر) پس از وقفه‌ای چند ساعته در شامگاه دوشنبه، فعالیت خود را از سر گرفتند. البته هنوز حل مشکلی که حدود شش ساعت به طول انجامید به طور رسمی اعلام نشده، چون در حال حاضر امکان دسترسی برخی کاربران فراهم شده اما برخی دیگر هنوز برای استفاده از این شبکه‌های اجتماعی مشکل دارند.

اکنون کاربران در آمریکا، اروپا و استرالیا می‌گویند به این شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند. قطعی این شبکه‌ها حدود سه میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مختل شدن دسترسی به این شبکه‌های اجتماعی که از عصر دوشنبه آغاز شد تا جایی گسترده شد که فیس‌بوک تیمی از متخصصان خود را به کالیفرنیا اعزام کرد تا به طور دستی مشکل سرور را حل کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی کارمندان فیس‌بوک هم نمی‌توانستند به سیستم‌های داخلی دسترسی داشته باشند.

هنوز دلیل این اختلال گسترده در فیس‌بوک و زیرمجموعه‌های‌ آن روشن نیست.

با این حال برخی منابع به احتمال خرابکاری و حمله سایبری اشاره کرده‌اند.

سهام فیس‌بوک پس از این اختلال گسترده به شدت سقوط کرد. این سقوط پیش از آن با افشاگری‌ها درباره فیس‌بوک در برنامه ۶۰ دقیقه در روز دوشنبه آغاز شده بود.

ثروت شخصی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک نیز در همین مدت بیش از ۶ میلیارد دلار کاهش یافت. او اکنون پس از بیل گیتس، پنجمین فرد ثروتمند در جهان به‌شمار می‌رود.

بیشتر از تکنولوژی