نماینده مجلس: هیچ تغییری در سیاست‌های ضد امپریالیستی‌ جمهوری اسلامی ایجاد نشده است

وزارت خارجه ایالات‌متحده اعلام کرده بود که «سخنرانی ابراهیم رئیسی را جدی نمی‌گیرد»

این روزها ضعف ابراهیم رئیسی در سخنوری و اشتباهات متعدد کلامی او در فضای مجازی مورد نقد و توجه افکار عمومی واقع شده است - عکس از ایرنا

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «۸ سال بود که دلمان برای سخنرانی انقلابی رئیس‌جمهوری کشورمان در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل تنگ شده بود» گفت: «سخنرانی آقای رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل به همگان ثابت کرد که هیچ تغییری در سیاست‌های ضد امپریالیستی جمهوری اسلامی ایران ایجاد نشده و همچنان به مسیر ۴۳ سال قبل خود ادامه می‌دهد.»

به گزارش فارس، حسن نوروزی با بیان اینکه «مواضع و صحبت‌های آقای رئیسی در هفت‌صد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل همان چیزی بود که مورد انتظارمان بود» افزود: «نه‌ تنها تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نشده، بلکه مطمئناً با استحکام و اقتدار بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که این روزها ضعف ابراهیم رئیسی در سخنوری و اشتباهات متعدد کلامی او در فضای مجازی مورد نقد و توجه افکار عمومی واقع شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌طور طبیعی روسای جمهوری از قبل خود را برای سخنرانی آماده می‌کنند، اما ابراهیم رئیسی علی‌رغم اینکه سخنانش را به‌صورت ویدئویی ارسال کرده بود، همچنان چندین بار خطای کلامی داشت یا به‌اصطلاح «تپق» زد. موضوعی که از زمان تبلیغات ریاست جمهوری نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

از سوی دیگر، تکرار مواضع پیشین جمهوری اسلامی در حالی که ایران زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارد و سطح نارضایتی مردم از حکومت به سطحی بی‌سابقه رسیده است، نشان می‌دهد که نظام حاکم برنامه مدونی برای خروج از بحران فعلی ندارد.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه اسرائیل در واکنش به سخنرانی ویدیویی ابراهیم رئیسی در سازمان ملل بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «تهران تروریسم را تأمین مالی می‌کند، یک تهدید جهانی است و هیچ‌گاه نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. رئیسی به فریب دادن جامعه بین‌المللی با دروغ‌هایش ادامه می‌دهد.»

وزارت خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه «این سخنرانی را جدی نمی‌گیرد » اظهار داشت «به‌جای این سخنرانی روی موضع وزارت خارجه جمهوری اسلامی متمرکز است.»