زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ قوچان را لرزاند

از بامداد تا ظهر دوشنبه، چهار زمین لرزه شهر قوچان در استان خراسان رضوی را تکان داده است

این زمین‌لرزه در عمق شش کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست - اقتصاد نیوز

به‌گزارش سازمان لرزه‌نگاری، حدود ساعت ۸:۳۰ بامداد دوشنبه، ۲۲ شهریور، به وقت ایران، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۳ شهر قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند؛ اما این تنها زمین لرزه‌ای نبود که قوچان را تکان داد و از آن زمان تا حوالی ظهر دوشنبه، چهار زمین لرزه دیگر هم در این منطقه رخ داده است.

این زمین‌لرزه در عمق شش کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.

بنا به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اثر این زمین‌لرزه، شهرهای مشهد، نیشابور، درگز و بجنورد هم لرزیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمتر از یک ساعت پس از زمین لرزه اول، دومین زمین‌لرزه در ساعت حدود ۸:۵۶ دقیقه در عمق هفت کیلومتری سطح زمین و با بزرگی ۲.۸ بار دیگر در همین منطقه رخ داد. سومین زمین لرزه هم  در ساعت ۹:۵۰ در عمق شش کیلومتری به وقوع پیوست وبزرگی آن ۳.۵ درجه در مقیاس ریشتر بود. چهارمین زمین لرزه حدود ساعت ۱۱ اتفاق افتاد و بزرگی آن ۳.۲ درجه بود.

محمد علیشاهی، مدیر روابط عمومی اوژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از آماده باش نیروهای اورژانس این شهر خبر داد. به‌گفته او، کمک‌های اولیه درمانی به قوچان اعزام شده‌اند.

مجتبی محمودی، سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی، نیز از اعزام امدادگران به مناطق زلزله زده خبر داده است. او درباره ارزیابی خسارت‌های اولیه گفت: «تاکنون هیچ‌ خبری از تلفات یا تخریب گسترده اعلام نشده است. با دهیاران روستاها در ارتباطیم تا در صورت بروز خسارات یا تلفات، امدادگران هلال‌احمر به‌موقع و به‌سرعت در محل حاضر شوند و کمک کنند.»

امین‌رضا مرآتی، فرماندار قوچان، هم با تایید اینکه هنوز از خسارات احتمالی گزارشی نرسیده است، افزود: «با توجه به سابقه وقوع زلزله در منطقه، امکان وقوع زلزله‌ای قوی‌تر تا یک هفته آتی محتمل است.»

به‌ گفته او، اعضای شورای مدیریت بحران قوچان تا یک هفته در حالت آماده باش خواهند بود.