دومین پرواز هواپیمایی قطر از کابل: ۱۹ آمریکایی دیگر از افغانستان خارج شدند

یک فروند هواپیمای قطری حامل ۱۵۶ مسافر روز جمعه کابل را به مقصد دوحه ترک کرد

مسافران در حال سوار شدن به هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر در فرودگاه کابل، ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱- Aamir QURESHI / AFP

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد ۱۹ شهروند دیگر آمریکایی امروز با یک هواپیمای خطوط هوایی قطر، کابل پایتخت افغانستان را ترک کردند.

به گفته کاخ سفید، ۲ آمریکایی و ۱۱ تن دیگر که اقامت دائم آمریکا را دارند نیز با کمک دولت آمریکا از طریق زمینی به کشور ثالث منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد یک فروند هواپیمای مسافری قطری حامل ۱۵۶ مسافر روز جمعه کابل را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دومین هواپیمای قطری است که پس از تکمیل روند خروج شهروندان و نظامیان خارجی از افغانستان در پایان ماه اوت، از کابل به پرواز در می‌آید.

روز پنجشنبه نخستین هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر با ۲۰۰ سرنشین، که تعدادی از آنها شهروندان آمریکایی بودند، کابل را به مقصد دوحه ترک کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت، دولت آمریکا سخت در تلاش است انتقال امن شهروندان آمریکا و دیگر کشورها، از جمله افغان‌های همیار که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، را تسهیل کند.

امیی هورن در بیانیه‌ای به همین مناسبت گفت، از آنجایی که تهدیدهای تروریستی علیه عملیاتی با چنین ماهیتی هنوز وجود دارد، دولت آمریکا جزئیات بیشتر در این زمینه را نمی‌تواند برای عموم منتشر کند.

وی همچنین از همکاری و تلاش‌های قطر برای انجام این عملیات قدردانی کرد.

همزمان، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت پروازهای افغانستان به مقصد ایالات متحده، به دلیل مشاهده چهار مورد ابتلا به بیماری سرخک، به‌طور موقت به حالت تعلیق در آمده است.

بیشتر از جهان