نیروی دریایی آمریکا گروه ضربت پهپادی در خلیج فارس ایجاد می‌کند

«در چند ماه آینده این گروه جدید توانایی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه را در حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی تقویت خواهد کرد»

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین بر تردد کشتی‌ها و امنیت تنگه هرمز، که ۲۰ درصد نفت جهان از آن عبور می‌کند، نظارت دارد-ADAM JAN / AFP

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین روز چهارشنبه اعلام کرد پس از سال‌ها حملات دریایی مرتبط با تنش‌های مرتبط با ایران، یک گروه ضربت جدید شامل پهپاد و دیگر وسایل هدایت‌پذیر سطحی و زیرسطحی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های نیروی دریایی آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند، اما گفتند در چند ماه آینده این گروه جدید توانایی‌های نیروی دریایی در منطقه را در حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی تقویت خواهد کرد.

برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین گفت «ما می‌خواهیم سامانه‌های جدید را در حوزه فوق، در هوا، روی آب و همچنین زیر دریا به‌کار بگیریم ... ما می‌خواهیم نظارت بیشتری بر آنچه در آنجا رخ می‌دهد داشته باشیم.»

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین بر تردد کشتی‌ها و امنیت تنگه هرمز، که ۲۰ درصد نفت جهان از آن عبور می‌کند، نظارت دارد.

حوزه عملیاتی این ناوگان تا دریای سرخ نزدیک کانال سوئز و باب المندب در نزدیکی یمن می‌رسد.

بیشتر از جهان