احمد مسعود: مردم دیگر از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند

رهبر مقاومت ملی گفته است که مردم از مقاومت خسته نخواهند شد

احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی در پنجشیر، در تازه‌ترین پیامش گفته است که مردم افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه خود خسته نخواهند شد. او در صفحه فیس‌بوکش خطاب به مردم گفته است: «هیچ‌گاه از مبارزه به خاطر خدا، آزادی و عدالت دست نمی‌کشیم.» 

احمد مسعود همچنان در این پیام نوشته است: «مبارزه چه مثل پنجشیر که تاکنون محکم ایستاده و چه مثل خواهران باغیرت هراتی ما که فریاد حق‌خواهی را شجاعانه بلند کردند، نشان‌دهنده این است مردم از خواسته‌ برحق خویش دست نکشیده و از مبارزه برحق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.»

مسعود در این پیامش گفته است شکست تنها زمانی رخ خواهد داد که شما از مبارزه برحق خویش خسته شوید و از آن دست بکشید. 

مسعود در پایان پیامش نوشته است که به زودی و با کم شدن کارهایش، گزارش فعالیت‌های خود را به مردم ارائه خواهد داد. 

به نظر می‌رسد پیام احمد مسعود که صبح شنبه در فیس‌بوکش منتشر شده است واکنشی باشد در برابر شایعه‌هایی که شب گذشته (جمعه‌شب) در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. پس از آنکه شب گذشته صدای شلیک گلوله در فضای کابل به گوش رسید، افرادی در شبکه‌های اجتماعی این شلیک‌ها را شلیک‌های شادیانه طالبان برای تصرف پنجشیر عنوان کردند. این مسئله به حدی گسترش یافت که حتی کسانی که با مقاومت ملی در ارتباط بودند نیز به تردید افتادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخش پروپاگاندای طالبان نیز با تقویت این شایعه سعی داشت تا روی افکار عمومی تاثیر بگذارد. حتی در گروه‌های واتس‌اپ خبرنگاران، صدای تعدادی از فرماندهان طالبان هم‌رسانی شد که حاکی از تصرف کامل پنجشیر بود. با این حال مسئولان در جبهه مقاومت ملی این شایعه را رد کردند. فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، با انتشار ویدئویی از خود گفت که شایعه‌ها در مورد تصرف پنجشیر به دست طالبان کاملا غلط است. آقای دشتی در مورد جنگ جمعه‌شب گفت: «شبی خونین برای طالبان بود. هشت هزار طالب با ۳۵۰ تانک هاموی پس از چهار ساعت درگیری عقب رانده شدند و در کمین افتادند. ۴۵۰ طالب کشته و ۱۳۰ نفر از آنان اسیر شدند.» 

از سوی دیگر تعدادی از رهبران سیاسی افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا حملاتشان را بر پنجشیر متوقف کنند و با گفت‌و‌گو مشکلات را حل کنند. به تازگی صلاح‌‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در یک ویدئو به طالبان هشدار داده است که در صورت تداوم فشار بر پنجشیر، هسته‌های مقاومت در دیگر مناطق افغانستان نیز شکل خواهد گرفت. او خطاب به طالبان گفته است که این جنگ شما نیست و هیچ منفعتی برایتان ندارد. 

گفته می‌شود پس از نبرد سنگین جمعه‌شب، صبح روز شنبه وضعیت در سنگرهای جنگ در شمال کابل آرام بوده است اما نیروهای مقاومت می‌گویند آنان مناطق بیشتری را در استان‌های پروان و کاپیسا در همسایگی کابل تصرف کرده‌اند.