محکومیت دو تبعه چینی در ایران به زندان، شلاق و جریمه نقدی

به گفته وکیل پرونده، تبعه چینی منتشرکننده تصاویر خصوصی دختران ایرانی و همدستش هر دو محکوم شدند

تبعه چینی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران ایرانی در فضای مجازی- تصویر از خبرگزاری مهر

مهدی عزیززاده قصاب، وکیل پرونده تبعه چینی عامل انتشار تصاویر روابط خصوصی با دختران ایرانی در فضای مجازی، از صدور حکم زندان، شلاق و جریمه نقدی برای آن فرد و همدستش خبر داد. 

اوایل خردادماه ۱۴۰۰ تصاویر و ویدیوهایی که یک تبعه چینی مقیم ایران از روابطش با دختران ایرانی در فضای مجازی منتشر کرده بود، خبرساز شد. یازدهم خردادماه، اعلام شد که آن فرد در عوارضی شهر کاشان دستگیر شده است و ۲۵ خردادماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، از بازداشت یکی از همدستان این تبعه چینی با همکاری پلیس فتا خبر داد.    

روزنامه جام‌جم روز دوشنبه، هشتم شهریورماه، به نقل از وکیل پرونده نوشت حکم دو تبعه چینی که او وکالتشان را برعهده دارد، صادر شده است و هر دوی آن‌ها به زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

مهدی عزیززاده در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم از رسیدگی به اتهام‌ این دو تبعه چینی در تاریخ یکم شهریورماه، در دادگاه کیفری ۲ تهران خبر داده است. به گفته او شکایت پنج دختر در پرونده وجود دارد که مدعی‌اند فیلم‌ها مخفیانه گرفته شده و سه نفر از آن‌ها در جلسه دادگاه حضور داشته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر گزارش‌ها این فرد در طول مدت سه‌ماه، بیش از ۵۰ ویدیو از روابطش با دختران جوان در ایران منتشر کرده بود که دست‌کم در یک مورد دختر بسیار جوان و زیر سن قانونی بوده است. اما وکیل پرونده در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد: «دو موضوع در فضای مجازی درباره شاکیان مطرح شده که صحت ندارد. اولین موضوع سن شکات است که زیر ۱۸سال اعلام شده که بر اساس آنچه در دادگاه دیدم واقعیت ندارد. موضوع دوم خودکشی یا اقدام به خودکشی برخی شکات است که این هم صحت ندارد.» 

عزیززاده بدون ارائه جزئیات دقیق حکم، اعلام کرده است که «حکم سنگینی» برای موکلانش صادر شده است، اما این حکم، رای دادگاه بدوی و قابل تجدیدنظرخواهی است و قطعی نیست.

سخنگوی قوه قضائیه ایران پیش‌تر گفته بود که شهروند چینی پس از دستگیری با قرار تامین آزاد شده و قرار ممنوع‌الخروجی او نیز  صادر شده است؛ اما به گفته وکیل پرونده، موکلانش پس از تحقیقات مقدماتی با تعیین وثیقه سنگین راهی زندان اوین شده‌اند.