اسرائیل بار دیگر مواضع حماس در غزه را بمباران کرد

بنابر اعلام ارتش اسرائیل این حمله در پاسخ به ارسال بادکنک‌های آتش‌زا از غزه بود که باعث آتش‌سوزی در مزارع جنوب اسرائیل شد

جنگنده‌های اسرائیلی دوشنبه شب یک تاسیسات تولید اسلحه و یک محل پرتاب راکت متعلق به حماس را در نوار غزه بمباران کردند- Said KHATIB / AFP

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بار دیگر در واکنش به ارسال بادکنک‌های آتش‌زا از نوار غزه به‌ جنوب آن کشور، مواضعی از حماس را در آن منطقه فلسطینی‌نشین بمباران کردند.

ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه، دوم شهریورماه، اعلام کرد که یک تاسیسات تولید اسلحه و یک محل پرتاب راکت متعلق به شبه‌نظامیان اسلام‌گرای حماس را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داده است. گزارشی از کشته و زخمی‌شدن فلسطینیان در اثر این حمله منتشر نشده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آتش‌‌بسی که با میانجیگری مصر از ۳۱ اردیبهشت‌ماه (۲۱ مه) به جنگ ۱۱ روزه اسرائیل و حماس در نوار غزه پایان داد، شبه‌نظامیان فلسطینی بارها بادکنک‌های آتش‌زا به‌سمت اسرائیل ارسال کرده‌اند که حمله‌های هوایی آن کشور به مواضع حماس را درپی داشته است.

سازمان آتش‌نشانی اسرائیل اعلام کرد ارسال بادکنک‌های آتش‌زا در روز دوشنبه باعث آتش‌سوزی در مزارع جنوب اسرائیل در امتداد مرز غزه شده است. 

فلسطینی‌ها می‌گویند هدف از ارسال بادکنک‌های آتش‌زا این است که اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا ضمن کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده بر نوار غزه، اجازه رسیدن کمک‌های خارجی به این منطقه را بدهد.

با وجود این‌که اسرائیل هفته گذشته از ارسال دوباره کمک‌های قطر به نوار غزه خبر داده، درگیری‌های مرزی میان فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی نیز بالا گرفته است. روز شنبه در جریان رویارویی ارتش اسرائیل با تجمع معترضان فلسطینی در مرز که به تیراندازی منجر شد، یک سرباز پلیس مرزی اسرائیل به‌شدت مجروح و ۴۱ فلسطینی زخمی شدند که وضعیت دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. ارتش اسرائیل شنبه شب اعلام کرد که در واکنش به زخمی‌‌شدن آن سرباز، چهار مرکز اسلحه‌سازی و انبار اسلحه متعلق به حماس را در نوار غزه بمباران کرده‌ است. 

بیشتر از جهان