اتحادیه اروپا: نه طالبان را به رسمیت شناختیم و نه گفت‌وگویی داریم

«ممکن است حرف‌هایی از سوی طالبان بشنویم، اما آن را با کردار و نحوه عمل آنها ارزیابی خواهیم کرد»

رئیس کمیسیون اروپا گفت ارائه کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا به افغانستان، به محترم شمردن حقوق بشر، رفتار خوب با اقلیت‌ها و احترام به حقوق زنان و دختران، گره خورده است-STEPHANIE LECOCQ / POOL / AFP

حدود یک هفته پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه گفت این اتحادیه نه طالبان را به رسمیت شناخته است و نه گفت‌وگوی سیاسی با این گروه پیکارجو دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اورسلا فن در لین این مطلب را پس از دیدار با جمعی از شهروندان افغانی در مادرید، که با نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا در آن کشور همکاری می‌کردند، بیان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد پیشنهاد کند ۵۷ میلیون یورو دیگر به میزان کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا به افغانستان، که پیشتر برای امسال در نظر گرفته شده بود، اضافه شود.

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد، ارائه کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا به افغانستان، به محترم شمردن حقوق بشر، رفتار خوب با اقلیت‌ها و احترام به حقوق زنان و دختران، گره خورده است.

خانم فن در لین تایید کرد، ما ممکن است حرف‌هایی از سوی طالبان بشنویم، اما آن را با کردار و نحوه عمل آنها ارزیابی خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد که کمیسیون اروپا آمادگی دارد بودجه لازم را برای کمک به انتقال پناهجویان افغانستانی که از بیم طالبان کشورشان را ترک می‌کنند، برای کشورهای عضو اتحادیه فراهم کند.