آمادگی عربستان سعودی برای دوبرابر کردن تعداد زائران حج عمره

زائران ایرانی اجازه شرکت در مراسم عمره امسال را ندارند

زائران از پیش می‌پذیرند که در صورت لزوم دو هفته را در قرنطینه بمانند-AFP

به گفته یکی از مقامات وزارت حج عربستان سعودی قصد دارد تعداد حجاج عمره را از روزانه ۶۰ هزار نفر به ۱۲۰ هزار نفر برساند.

با افزایش تعداد افرادی که به‌طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و کاهش نگرانی‌های بهداشتی در مکه، عربستان سعودی قصد دارد تعداد زائران حج عمره را افزایش دهد.

عبدالعزیز الوزان، معاون وزیر حج عربستان روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی با اعلام این مطلب گفت: «یک حرکت قریب‌الوقوع برای افزایش ظرفیت عمره به ۹۰ هزار زائر و سپس به ۱۲۰ هزار زائر در روز وجود دارد»

به گفته الوزان این مجوزها تنها شامل دیدار از مناطق مشخصی در مکه و مدینه خواهد بود. زائران از پیش می‌پذیرند که در صورت لزوم دو هفته را در قرنطینه بمانند.

عربستان سعودی بررسی درخواست‌های حج عمره از خارج از کشور برای حجاج واکسینه شده را از ۱۸ مرداد (۹ اوت) آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کشور از پاییز گذشته، طرحی تدریجی را برای ازسرگیری سفرهای عمره پس از حدود هفت ماه تعلیق به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، به اجرا گذاشت.

در اقدامی جدید وزارت حج عربستان به جوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، مجوز حضور در مراسم حج عمره می‌دهد. در اولین گام به ۱۳ هزار نوجوان اجازه بازدید از مکه و مدینه داده شد.

زائرانی که با ویزای معتبر گردشگری وارد کشور می‌شوند باید مدارک کامل واکسیناسیون یکی از چهار واکسنی که در حال حاضر شناخته‌شده است را ارائه دهند: دو دوز واکسن آسترازنکا، فایزر یا مدرنا یا یک دوز واکسن تولیدشده توسط جانسون و جانسون.

شرط واکسیناسیون از این چهار شرکت باعث شد کشورهایی از جمله ایران، ترکیه، آمریکا، پاکستان، هند، مصر و لبنان نتوانند در حج عمره امسال (۲۰۲۱) حضور داشته باشند.

در عربستان سعودی برنامه‌ای برای جبران خسارت خانواده کارکنان بهداشتی که بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند آغازشده است که شامل پرداخت ۵۰۰ هزار ریال (۱۳۳ هزار دلار) به بازماندگان آن‌ها خواهد بود.

در عربستان سعودی بیش از ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و ۸۳۸۸ نفر بر اثر عوارض این بیماری درگذشته‌اند.

بیشتر از سفر