ازسرگیری پذیرش زائران خارجی برای حج عمره

زائران باید همراه با درخواست خود برای حضور در مراسم، گواهی دریافت واکسن‌های تاییدشده را نیز ارائه دهند

برگزاری مراسم حج عمره از مهرماه گذشته برای شهروندان و ساکنان واکسینه‌شده عربستان سعودی ازسر گرفته شد- Saudi Ministry of Hajj and Umra / AFP

عربستان سعودی اعلام کرد پذیرش زائران خارجی برای حضور در حج عمره را پس از حدود یک سال و نیم تعطیلی به‌دلیل همه‌گیری کرونا، از سرمی‌گیرد. 

خبرگزاری عربستان سعودی، واس، روز یکشنبه، ۱۷ مردادماه، گزارش داد که عربستان سعودی از روز دوشنبه ۱۸ مرداد، به‌تدریج پذیرش درخواست‌های زائران خارجی واکیسنه‌شده برای حضور در مراسم حج عمره را آغاز می‌کند.

براساس این گزارش، ظرفیت پذیرش شرکت‌کنندگان در حج عمره‌ به‌تدریج از ۶۰ هزار نفر به ۲میلیون زائر در ماه خواهد رسید و مسجدهای مکه و مدینه ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کووید-۱۹، پذیرای حضور زائران خارجی در حج عمره خواهند بود.

یک مقام وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد کلیه زائران داخلی و خارجی حج عمره، همراه با درخواست خود برای حضور در مراسم، باید گواهی دریافت واکسن‌های تاییدشده را نیز ارائه دهند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، حجاج واکسینه‌شده از کشورهایی که در فهرست ممنوعیت سفر به این کشور قرار دارند، باید پس از ورود، پیش از حضور در مناسک، دوره تعیین‌شده قرنطینه را بگذرانند.  

مراسم حج عمره که در تمام طول سال برگزار می‌شود و با آغاز همه‌گیری جهانی کرونا از زمستان سال ۱۳۹۸ برگزاری آن به‌طور کامل تعلیق شده بود، از مهرماه گذشته برای شهروندان و ساکنان واکسینه‌شده عربستان سعودی ازسر گرفته شد.  

حج تمتع امسال نیز در اواخر تیرماه، برای دومین سال متوالی به‌علت همه‌گیری کرونا در مقیاسی محدودتر از همیشه و تنها برای شهروندان و ساکنان واکسینه‌شده سعودی برگزار شد و بنابر گزارش‌ها با رعایت تدابیر شدید بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به‌کارگیری فناوری، حتی یک مورد ابتلا به کووید-۱۹ نیز در در این مراسم گزارش نشد.

بیشتر از جهان