بررسی حمله به نفتکش «مرسر استریت» در شورای امنیت

نفتکش «مرسر استریت» که مالکیت ژاپنی دارد تحت مدیریت یک بازرگان اسرائیل فعالیت می‌کند

به دنبال این حمله که ایران دست داشتن در آن را رد کرده است، دو خدمه نفت‌کش که یکی بریتانیایی و دیگری رومانیایی بود کشته ‌شدند-Karim SAHIB / AFP

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از قول دیپلمات‌هایی که هویت آن‌ها را مشخص نکرده است، گزارش داد که بریتانیا موضوع حمله اخیر به یک نفت‌کش در سواحل عمان را روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد و پشت درهای بسته به بحث خواهد گذاشت.

نفتکش «مرسر استریت» که مالکیت ژاپنی دارد و تحت مدیریت یک بازرگان اسرائیل فعالیت می‌کند، اواخر پنجشنبه گذشته هنگامی که از دارالسلام در تانزانیا عازم بندر فجیره در امارات متحده عربی بود، هدف حمله‌ای قرار گرفت که ادعا می‌شود کار ایران بوده است.

به دنبال این حمله که ایران دست داشتن در آن را رد کرده است، دو خدمه نفت‌کش که یکی بریتانیایی و دیگری رومانیایی بود کشته ‌شدند. بریتانیا، ایالات متحده و اسرائیل حمله را محکوم کرده‌اند و لندن اعلام کرده که با متحدان خود در حال بررسی یک «واکنش هماهنگ» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا روز سه‌شنبه به شورای امنیت اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد که ایران از یک یا چند پهپاد برای حمله به نفت‌کش استفاده کرده باشد.

روز جمعه شبکه خبری عربی العالم، وابسته به رادیو تلویزیون حکومتی ایران، اعلام کرد: «منابع مطلع مقاومت در منطقه اعلام کردند که حمله صورت گرفته به کشتی اسرائیلی در شمال دریای عمان، در پاسخ به حمله اخیر [اسرائیل] به فرودگاه ضبعه منطقه قصیر سوریه انجام شده است.»