توضیح پدر مرد عنکبوتی درباره خروج پسرش از دنیای مارول 

جنجال بین دیزنی و سونی باعث حذف مرد عنکبوتی شد

Chris Delmas / AFP

 

پدر تام هلند (مرد عنکبوتی) درباره جنجال بین دیزنی و سونی توضیح داد که باعث خروج مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول شد.

در روز سه‌شنبه، ددلاین (Deadline) گزارش داد که مشاجره‌ای جدی میان استودیوهای فیلم‌سازی مارول و سونی درگرفته و نزاع بر سر این است که کوین فیج، رییس سابق شرکت، دیگر قادر نخواهد بود فیلم دیگری از سریِ مرد عنکبوتی تهیه کند. درنتیجه مارول از استفاده از این شخصیت در فیلم‌های آینده خود منع شده است.

گرچه بعضی از منابع می‌گویند مذاکرات هنوز ادامه دارد، سخنگوی سونی بیانیه‌ای صادر کرد حاکی از آن که انتقادهای علیه این شرکت به خاطر این تصمیم، نامنصفانه بوده است. به نظر می‌رسد سونی با حضور فیج به عنوان تهیه‌کننده فیلم بعدی مرد عنکبوتی مشکلی نداشته اما این روسای دیزنی بودند که مایل به انجام چنین کاری نبودند چون سونی پیش از آن پیشنهاد آنان برای تقیسم مساوی سود حاصل از فروش فیلم را رد کرده بود.

دامینیک هلند در مطلبی که در بلاگ خود نوشته و لینک آن را در توییتر با هشتگ «نجات مرد عنکوتی» (#SaveSpiderMan) به انتشار گذاشته، به این مساله اشاره کرد: «من هیچ چیز از مذاکرات سونی و مارول نمی‌دانم و هیچ اطلاع درون‌سازمانی از این ماجرا ندارم. اما فارغ از هر تصمیمی که این روسای شیک‌پوش شرکت‌های هالیوودی بگیرند، ظن من این است که این فیلم ادامه خواهد یافت».

او ادامه داد: «عدم انجام چنین کاری هزینه‌ای گزاف به همراه خواهد داشت. علاوه بر این‌، همه یک چیز می‌خواهند: دیدن مرد عنکبوتی روی پرده سینما در حال نجات مردم روی پرده و سرگرم کردن مردم در سالن؛ همچنین حداقل برای الان، نقش‌آفرینی تام در لباس مرد عنکبوتی».

یکی دیگر از بازیگران نزدیک به تام هلند و هم‌بازی او در فیلم «انتقام‌جویان»، جرمی رنر، هم بعد از انتشار این خبر پیامی در حمایت از او نوشت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم