جشن تولد ۶۰ سالگی‌ باراک اوباما: حضور صدها مهمان، غیبت جو بایدن

این مهامانی در بحبوحه اوج‌گیری ابتلا به سویه دلتای کرونا در سراسر آمریکا برگزار می‌شود

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و همسرش میشل اوباما- Scott Olson/Getty Images/AFP

با وجود نگرانی‌های موجود درباره برگزاری رویدادهای بزرگ در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده قصد دارد به مناسبت تولد ۶۰ سالگی‌اش جشنی بزرگ و مجلل برگزار کند. گفته می‌شود که این جشن در عمارت بزرگی در جزیره‌ای در ایالت ماساچوست برگزار می‌شود که اوباما مالک آن است و صدها مهمان در آن شرکت خواهند کرد.

وب‌سایت آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داده است که آقای اوباما حضور ۴۷۵ مهمان از جمله دوستان، خانواده، دستیاران سابق او در دوران ریاست‌جمهوری و چندین ستاره معروف در ضیافت جشن تولد خود را تایید کرده است.

این منابع گفته‌اند که بیش از ۲۰۰ نفر خدمه، مدیریت و برگزاری جشن در جزیره «مارتاز وین‌یارد»‌ (Martha’s Vineyard) را بر عهده خواهند داشت.

آقای اوباما این عمارت را با زیربنای ۶۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت دوازده هکتار در سال ۲۰۱۹ به قیمت حدود ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار خریداری کرد.

مهمانان باید قبل از شرکت در مهمانی تست کووید-۱۹ بدهند؛ هرچند جزئیات دقیقی درباره نحوه آزمایش گرفتن از آنان در رسانه‌های آمریکایی ذکر نشده است.

یک منبع به نشریه هیل گفت:‌ «مهمانی بزرگی خواهد بود.»

اخبار مربوط به برگزاری این مهمانی در حالی منتشر می‌شود که نگرانی‌ها از افزایش شمار مبتلایان به نوع دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، چه در سطح ملی و چه در سطح محلی، افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به تازگی مقررات مربوط به زدن ماسک را تغییر داده و به سندی از داده‌های اطلاعاتی مربوط به هفته پیش این نهاد اشاره کرده است که بر اساس آن اعلام شد سرعت سرایت نوع دلتای ویروس کرونا با سرعت انتقال آبله‌مرغان برابر است؛ حتی در افراد واکسینه شده.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال تعطیلی سراسری چهارم ژوئیه در آمریکا، چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد واکسینه شده در شهر پراوینس‌تاون ایالت ماساچوست -نزدیکی جزیره مارتاز وین‌یارد- گزارش شد که به خطر انتشار ویروس در میان افراد واکسینه شده اشاره دارد.

فرانسیس کالینز، مدیر موسسه ملی سلامت، روز یکشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت:‌ «اگر مقصود مهمانی کوچکی است که مثلا در خانه من با حضور شش تا هشت نفر که واکسن زده‌اند برگزار شود، گمان نمی‌کنم که در این مرحله نیازی باشد برای نشستن کنار هم ماسک بزنیم؛ اما اگر ۱۰۰ نفر باشند، موضوع فرق می‌کند… و البته چطور قرار است بفهمید که افراد واکسن زده‌اند؟»

آقای اوباما با جشن‌ها و ضیافت‌های بزرگ به مناسبت‌های مهمی مثل تولد بیگانه نیست. او در سال ۲۰۱۱ در جشن تولد ۵۰ سالگی‌اش در کاخ سفید، جی‌‌زد، رپر شناخته‌شده، استیو واندر، موزیسین معروف و تام هنکس، بازیگر هالیوود را دعوت کرده بود.

آقای اوباما روز چهارم اوت ۶۰ ساله می‌شود. گفته می‌شود که این بار نیز چند مهمان شناخته‌شده و بلندپایه در جشن تولد او شرکت خواهند کرد.

بنا بر چند گزارش جرج کلونی، بازیگر و برنده دو جایزه اسکار و اپرا وینفری، میزبان برنامه‌های تلویزیونی از جمله مدعوین‌اند و گفته می‌شود اجرای موسیقی در مهمانی به گروه موسیقی راک «پرل جم»‌ سپرده شده است.

یک سخنگوی کاخ سفید به آکسیوس گفته است که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، در این مهمانی شرکت نخواهد کرد اما به گفته او، بایدن «به زودی»‌ با خانواده اوباما دیدار می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان