ایمن‌سازی ۳۲ میلیون بریتانیایی با تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوآنزا

بریتانیایی‌ها از ماه آینده به طور همزمان هر دو واکسن را دریافت می‌کنند

تا کنون ۸۵ میلیون دوز واکسن کرونا در بریتانیا تزریق شده و ۸۸ درصد بزرگسالان نخستین دوز و ۷۲ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند-Oli SCARFF / AFP

از ماه آینده میلادی، ۳۲ میلیون بریتانیایی زیرمجموعه طرحی قرار می‌گیرند که به موجب آن امکان تزریق همزمان واکسن کرونا و واکسن آنفلوآنزا را خواهند داشت.

این طرح از ششم سپتامبر آغاز می‌شود و هدف آن ایمن‌سازی بیشتر جمعیت در برابر شیوع ویروس کرونا است.

از آنجایی که بخشی از جمعیت بریتانیا ماه‌ها قبل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، دولت قصد دارد با تزریق دوز سوم واکسن از روند احتمالی رو به زوال گذاشتن سطح ایمنی واکسن‌ها جلوگیری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که اسرائیل نیز تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کرده است. شرکت فایزر که یکی از بهترین واکسن‌های موجود علیه کرونا را تولید کرده هم می‌گوید تزریق دوز سوم سطح پادتن‌ها و ایمنی در برابر کرونا را افزایش می‌دهد.

گزارش تلگراف حاکی از آن است که دولت بریتانیا قصد دارد از ماه آینده تزریق ۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونا در هفته به جمعیت بالای ۵۰ سال و بیماران آغاز کند. این سومین دوز واکسن است که در کمتر از یک سال به گروه هدف تزریق می‌شود.

تا کنون ۸۵ میلیون دوز واکسن کرونا در بریتانیا تزریق شده و ۸۸ درصد بزرگسالان نخستین دوز و ۷۲ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که به دنبال ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به ایران بر اساس دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ایران همچنان در موج پنجم همه‌گیری به سر می‌برد و در بیمارستان‌ها تخت خالی پیدا نمی‌شود. آمار دولتی حاکی از مرگ بیش از ۹۰ هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا است. هرچند که آمار واقعی به مراتب بالاتر از این رقم است.

از سوی دیگر مقامات ستاد کرونا و وزارت بهداشت نیز مرگ ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز بر اثر ابتلا به کرونا را پیش بینی‌ کرده‌اند.

در حال حاضر  ۲.۹ درصد جمعیت ایران به طور کامل واکسینه شده‌اند.