قالیباف برای مذاکره در باره توافقنامه ایران و سوریه وارد دمشق شد

رئیس مجلس گفت «انتخاب» دوباره بشار اسد به ریاست جمهوری مایه خوشحالی «جبهه مقاومت» است

قالیباف هنگام ورود به فرودگاه دمشق - عکس از تسنیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه برای دیدار از سوریه وارد دمشق شد.

به گزارش وبسایت تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، او  در فرودگاه دمشق در نشست خبری مشترکی با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه، شرکت کرد.

هدف از این سفر «تصویب توافق نامه جامع همکاری های بین ایران و سوریه» اعلام شده است.

قالیباف در این نشست خبری گفت: «مایلم موفقیت مردم سوریه برای شرکت در انتخابات و تاکید آنها بر این که علاقه‌مند به حفظ و تثبیت کشورشان هستند را تبریک بگویم... همه در جبهه مقاومت از این پیروزی در انتخابات خوشحال هستند.»

بشار اسد روز هفتم خرداد امسال برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد و بیش از ۹۵ درصد آرا را به دست آورد. اتحادیه اروپا اعلام کرد این انتخابات را که در مناطق زیر سلطه دولت برگزار شد، به رسمیت نمی‌شناسد، زیرا «با معیارهای دموکراسی سازگار نیست و به حل بحران سوریه کمک نمی‌کند.» مخالفان حکومت اسد نیز نتیجه انتخابات را «مضحکه» خواندند و آن را رد کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی در فرودگاه دمشق همچنین ابراز امیدواری کرد که توافقنامه میان جمهوری اسلامی و دولت اسد «در پارلمان های دو کشور در فرصت مناسب تصویب و توسط دولت ها اجرایی شود تا تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور بتوانند از ظرفیت های ایجاد شده برای بازسازی سوریه و ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری استفاده کنند.»

این در حالی است که اردیبهشت امسال، وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت که بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی «گریزناپذیر» است. به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، گفت که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به نفع این کشور و همه کشورهای منطقه خواهد بود.