شهر بریزبن استرالیا میزبان المپیک ۲۰۳۲ شد 

مردم شهر به خیابان‌ها آمدند و با آتش‌بازی، آسمان شهر را روشن کردند

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، بریزبن را به عنوان شهر میزبان بازی های المپیک تابستانی ۲۰۳۲ اعلام کرد - Toru Hanai / AFP

با انتخاب شهر بریزبن برای برگزاری المپیک سال ۲۰۳۲، استرالیا برای سومین بار میزبان رقابت‌های المپیک شد. پیش از این بازی‌های المپیک در سال‌های ۱۹۵۶ و ۲۰۰۰ در شهرهای ملبورن و سیدنی استرالیا برگزار شده بود. 

اعضای کمیته بین‌الملی المپیک روز چهارشنبه (۲۱ ژوییه) در توکیو، به برگزاری رقابت‌های المپیک سال ۲۰۳۲ در شهر بریزبن رای دادند.  

بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند است که در شمال شرقی استرالیا قرار دارد.

شب چهارشنبه، پس از اعلام خبر میزبانی این شهر در المپیک سال ۲۰۳۲، مردم به خیابان‌ها آمدند و با آتش‌بازی، آسمان شهر را روشن کردند و این روز را جشن گرفتند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان کویتس، رئیس کمیته المپیک استرالیا، این روز را برای کشورش افتخارآمیز دانست و از اعضای کمیته بین‌الملی المپیک به دلیل اعتماد به این کشور قدردانی کرد. او قول داد که بازی‌های المپیک در بریزبن با «سخت‌کوش‌ترین و مشتاق‌ترین» افراد برگزار ‌شود و ورزشکاران در این شهر «تجربه‌ای فراموش‌ ناشدنی» داشته باشند. 

به گزارش گاردین، پیش از رای‌گیری اعضای کمیته بین‌المللی المپیک، برخی مقام‌های کشور استرالیا همچون نخست‌وزیر ایالت کوئیزلند و شهردار بریزبن درباره پایداری و ظرفیت‌های این شهر برای برگزاری مسابقه‌های المپیک صحبت کردند. 

آدریان شررینر، شهردار بریزبن، اعلام کرد که در این شهر برای نخستین‌ بار بازی‌های المپیک با در نظر گرفتن سیاست‌های آب‌وهوایی و مراقبتی از محیط‌ زیست برگزار خواهد شد. 

آناستاسیا پالاسچوک، نخست‌وزیر کوئیزلند نیز اعلام کرد که مقام‌های شهر بریزبن تلاش خواهند کرد الگوی موفقی از میزبانی بازی‌های المپیک را که با راهبردهای جدید شهری از جمله آب‌وهوا، امنیت و برگزاری کم‌هزینه همسو باشد، ارائه کنند. 

هزینه برگزاری المپیک سال ۲۰۳۲ حدود پنج میلیارد دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود بخش زیادی از آن از طریق درامد حاصل از فروش بلیت، حمایت‌ مالی کشور میزبان و فروش حق پخش تامین شود. 

کمیته بین‌المللی المپیک پیش‌بینی کرده است که این بازی‌ها ۱۷ میلیارد دلار سود اقتصادی داشته باشد.

بیشتر از ورزش