داستان عاشقانه جیل و جو بایدن؛ پدر مجردی که رئیس‌جمهور آمریکا شد

«ببین این آخرین بار است که از تو می‌خواهم با من ازدواج کنی»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش دکتر جیل بایدن، بیش از ۴۴ سال است که زندگی عاشقانه ای با یکدیگر دارند و شریک و همراه یکدیگرند.

این داستان اما داستان یک عشق اول ختم به خیر شده نیست و رئیس‌جمهور آمریکا در جوانی و پیش از آشنایی با جیل تراژدی تلخی را تجربه کرده است. در سال ۱۹۷۲ نلیا، همسر اول جو بایدن که عشق دوران کالج او بود، به همراه دختر یک‌ساله‌شان در تصادفی مرگبار جان خود را از دست داد. دو پسر کوچک بایدن نیز پس‌ازآن حادثه ماه‌ها در بیمارستان بستری بودند.

سه سال بعد از مرگ دردناک همسر و ماه‌ها رفت‌وآمد در راه بیمارستان، برادر جو بایدن، او را با جیل جاکوبز آشنا کرد. جیل در آن زمان هنوز در کالج درس می‌خواند و ۹ سال از بایدن کوچک‌تر بود. جیل در برخورد اول با جو با خود گفته بود که این رابطه امکان ندارد شکل بگیرد، اما پس از تماشای یک فیلم رمانتیک در سینما و گذراندن چند ساعت وقت در کنار یکدیگر، جیل ساعت یک بعد از نیمه‌شب به مادرش زنگ زد و گفت: «مامان بالاخره با یک جنتلمن آشنا شدم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بانوی اول آمریکا این خاطرات را با نویسنده ووگ در میان گذاشت. نشریه‌ای که این ماه تصویر او را روی جلد نسخه ایالات‌متحده این مجله برده است.

او در عکسی که عکاس مشهور و جنجالی، آنی لیبویتز از او انداخته پیراهن گل‌دار آستین بلندی از کارهای نشان تجاری اسکار دلا رنتا را پوشید. دو بانوی اول دیگر، ژاکلین کندی و هیلاری کلینتون هم قبلاً لباس‌های این طراح فقید را پوشیده بودند.

جیل بایدن درباره داستان عاشقانه خودش و جو به الکساندرا مکون نویسنده نشریه ووگ آمریکا می‌گوید پیش از گرفتن جواب مثبت، جو بایدن مجبور شد پنج بار از او خواستگاری کند و هر بار جواب شنید «هنوز نه...» جیل می‌گوید تا آن زمان عاشق پسران بایدن شده بود و نمی‌خواست تا وقتی‌که هنوز مطمئن نشده که این ازدواج جواب خواهد داد، درخواست بایدن را بپذیرد تا در صورت به بن‌بست رسیدن رابطه‌شان پسرها یک مادر دیگر را هم از دست ندهند.

در پایان جو بایدن مجبور شد به جیل «اولتیماتوم» بدهد که: «ببین این آخرین بار است که از تو می‌خواهم با من ازدواج کنی. برایم مهم نیست چه زمانی ازدواج می‌کنیم اما یک اطمینان و تعهد می‌خواهم.» و جیل بالاخره پاسخ مثبت داد.

آن‌ها در تاریخ ۱۷ ژوئن سال ۱۹۷۷ در مراسمی کوچک با هم ازدواج کردند و بعد به همراه دو پسر بایدن به ماه‌عسل رفتند، چرا که معتقد بودند هر چهار نفرشان با هم قرار است تشکیل خانواده بدهند.

آن‌ها در یک رویداد تلخ دیگر یکی از پسرها را بر اثر سرطان از دست دادند. جو بایدن بارها در مبارزات انتخاباتی و سخنرانی‌های خود به این دو تجربه تلخ زندگی خود اشاره کرده است. این اتفاق تأثیر زیادی روی زندگی شخصی و فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها گذاشت.

روز گذشته، ۸ جولای، جو بایدن با یادآوری روزهای سختی که به عنوان پدر مجرد پس از مرگ همسرش گذراند، تصویری از خودش پسرانش را زمانی که برای اولین بار به‌عنوان نماینده سنا انتخاب شد را در حساب اینستاگرام رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرد. او در توضیح برنامه‌های بازگشت اقتصادی و اهمیت توجه به کودکان به آن روزهای سخت در زندگی خودش اشاره کرد و گفت چقدر خوشبخت بوده که خانواده‌ای داشته که به او کمک کرده‌اند دوام بیاورد. خانواده او بخش بزرگی از این خوشبختی را حاصل حضور دکتر جیل بایدن می‌دانند.

بیشتر از زندگی