ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان پیش از سفر وزیر بهداشت

«برخی مدیران در بدو ورود نمکی بسیاری از بیماران را ترخیص کردند تا شرایط بیمارستان‌ها را بهتر جلوه دهند»

آمار مرگ‌ومیر و بستری بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان همچنان سیر صعودی دارد- عکس از انتخاب

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان ادعا کرد بسیاری از بیماران کرونایی پیش از حضور سعید نمکی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معین الدین سعیدی به خبرگزاری ایسنا گفت، پیرو پیگیری مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، مشخص شد بسیاری از آمار و ارقامی که به وزارت بهداشت ارسال می‌شود مبتنی بر واقعیات موجود نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی، با بیان اینکه بخشی از مدیران سعی در پاک کردن صورت مساله دارند، گفت آنها در بدو ورود نمکی بسیاری از بیماران را به انحاء مختلف ترخیص کرده و شرایط بیمارستان‌های استان را بهتر جلوه دادند.

وزیر بهداشت پس از چند روز انکار وضعیت بحرانی در سیستان و بلوچستان روز دوشنبه به این استان سفر کرد، اما گفت‌وگوی او با مسئولان استانی به درگیری لفظی با نماینده زاهدان در مجلس ختم شد.

آمار مرگ‌ومیر و بستری بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان همچنان سیر صعودی دارد و بیمارستان‌ها با کمبود تخت و اکسیژن مواجه شده‌اند.

کمپین فعالین بلوچ نیز پیشتر گزارش داده بود که هنگام بازدید مقام‌های کشوری از بیمارستان بوعلی شهر زاهدان، مسئولان تعدادی از بیماران را به بیمارستان خاتم منتقل کرده‌اند تا تخت‌ها را خالی نشان بدهند.